Provoz na dálnicích: Nejde jen o peníze

21. listopadu 2005, 00:00 - Matěj Kostka
21. listopadu 2005, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮO tom, jak zlepšit stav na českých dálnicích (jak kvalitu silnic, tak kázeň), se pořád jenom mluví. Také zavedení mýtného se pravděpodobně zpozdí (viz například poslední článek v Profitu č. 46/2005). Mýtné je samozřejmě dobrým řešením. Do doby, než bude zavedeno, lze získat víc peněz třeba právě díky důslednějšímu výběru pokut.

HLASY ČTENÁŘŮ

O tom, jak zlepšit stav na českých dálnicích (jak kvalitu silnic, tak kázeň), se pořád jenom mluví. Také zavedení mýtného se pravděpodobně zpozdí (viz například poslední článek v Profitu č. 46/2005). Mýtné je samozřejmě dobrým řešením. Do doby, než bude zavedeno, lze získat víc peněz třeba právě díky důslednějšímu výběru pokut… Vždyť řešení je velmi jednoduché a není až tak úplně o penězích, jako spíš o tom chtít: 1) Více policistů a kontrol na silnicích. Řidiči si nikdy nesmějí být jisti, že jim něco projde. Místo úseků, které jsou kontrolami vyhlášené a každý si tam proto dává pozor, by policisté měli měnit místa (samozřejmě s přihlédnutím k bezpečnosti provozu -bohužel znám případy, kdy na dálnici zastavují auta skoro v nepřehledné zatáčce…). Jde nejen o kontroly rychlosti, ale také o vážení nákladních aut a dodržování zákazu předjíždění pro kamiony (na úsecích, kde je to zakázané). 2) K větší rychlosti a plynulosti, hlavně na D1, pomohou také jednoduchá a finančně nepříliš náročná opatření. Tam, kde se jízdní pruhy před uzávěrkou zužují, by alespoň občas měli stát policisté a důrazně vysvětlovat neukázněným řidičům, co to znamená „pravidlo zipu“. Tedy že auta před uzávěrkou MUSEJÍ zůstat ve svém pruhu a teprve těsně před omezením se řadit vždy jeden z levého a jeden z pravého pruhu. Pak je provoz daleko plynulejší, než když se auta chaoticky snaží dostat do jednoho pruhu už desítky metrů předtím. A když řidiči, kteří dodržují zákon, jsou paradoxně ostatními považováni za někoho, kdo se snaží „předbíhat ve frontě“. K větší plynulosti by pomohlo také zvýšení počtu úseků se zákazem předjíždění pro kamiony - podobně jako třeba v Německu. Na druhou stranu paušální zákaz předjíždění na celé síti dálnic je nesmysl, který by vedl prakticky ke zrušení dálnic, z kterých by se staly dva ucpané pruhy, jeden pro osobní a jeden pro nákladní auta. Stačilo by pak jedno pomalu jedoucí osobní auto, aby se levý pruh loudal osmdesátkou. Nemluvě o tom, že prodírat se kolonou kamionů při snaze vyjet nebo naopak vjet na dálnici by riskoval jen sebevrah.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti,…
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Technologie
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít