Proti stárnutí s oční jógou

19. listopadu 2009, 11:30 - <a href="http://www.femina.cz">Femina.cz</a>
19. listopadu 2009, 11:30

Na oči klademe čím dál větší nároky než dříve. Vystavujeme je celodennímu působení zářivek, prašnému prostředí, klimatizovanému vzduchu a stále se díváme na obrazovky, ať už se jedná o počítač nebo TV. Někdy je potřeba se zastavit a trochu oči uvolnit.

Autor: Flickr.com

Mohlo by se zdát, že se stačí odstěhovat na venkov a nechat doma počítač, ale ani to by nevyloučilo nepříjemnosti s očima jako je pálení nebo řezání, zarudnutí, tlak za očima anebo pocit cizího tělesa v oku. Takovéto problémy s očima lékaři označují jako syndrom suchého oka a považují jej za jednu z civilizačních chorob. Jeho lehčí stadia zpravidla nevyžadují návštěvu lékaře. Mohou pomoci vhodné oční kapky, nejlépe bez vysušujících a alergizujících konzervantů, a také pravidelné cvičení oční jógy.

Umožní nám rychlejší rehabilitaci po celodenní práci, uvolní oční svaly, uvolní akomodaci a budeme se cítit více než svěží. Doc. MUDr. Zuzana Hlinomazová, Ph.D. z Fakultní nemocnice Brno dodává: „Svým pacientům, pokud si stěžují na unavené oči, doporučuji nejprve dobrý spánek a pokud ten nepomůže, oční jóga je výborným pomocníkem zvláště u počínající presbyopie. Cvičení může oddálit nutnost nošení brýlí až o několik let!“ A jestli už brýle vlastníte, tak se podívejte na článek Jak si vybrat správné brýle?

Jak na samotné cvičení?

Před samotným cvičením se nejprve uvolněte a protáhněte. Cviky provádějte ve chvílích, kdy se na ně můžete plně soustředit, a zásadně bez brýlí.

Rozcvičení

Zavřete oči a kývejte hlavou - dopředu, dozadu, ze strany na stranu a kolem dokola. Tím si uvolníte ztuhlou krční páteř a necháte oči odpočinout.

Intenzivnější uvolnění spodní části krční páteře dosáhnete kroužením ramen. Nejprve směrem dozadu, potom dopředu. Cvičení opakujte alespoň 15 krát v každém směru.

Očima nahoru a dolů

Pohybujte očima pomalu nahoru (pohled k nebi) a dolů. Zopakujte desetkrát.

Očima do stran Pohybujte očima z jedné strany na druhou. Hlavu mějte pořád v klidné přímé poloze. Na každou stranu se dívejte až tak daleko, jak je to možné. Opakujte desetkrát. Očima do úhlopříčky Nejdříve pohybujte očima šikmě do levého dolního rohu, poté pravého horního rohu. Opakujte desetkrát. Kroužení očima

Nejprve kružte očima na jednu stranu, opakujte pětkrát a poté na druhou se stejným počtem opakování.

Pokud během cviků zavřete oči, budete si zároveň masírovat i oční bulvu.

Více na Femina.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít