Proti stárnutí s oční jógou

19. listopadu 2009, 11:30 - <a href="http://www.femina.cz">Femina.cz</a>
19. listopadu 2009, 11:30

Na oči klademe čím dál větší nároky než dříve. Vystavujeme je celodennímu působení zářivek, prašnému prostředí, klimatizovanému vzduchu a stále se díváme na obrazovky, ať už se jedná o počítač nebo TV. Někdy je potřeba se zastavit a trochu oči uvolnit.

Autor: Flickr.com

Mohlo by se zdát, že se stačí odstěhovat na venkov a nechat doma počítač, ale ani to by nevyloučilo nepříjemnosti s očima jako je pálení nebo řezání, zarudnutí, tlak za očima anebo pocit cizího tělesa v oku. Takovéto problémy s očima lékaři označují jako syndrom suchého oka a považují jej za jednu z civilizačních chorob. Jeho lehčí stadia zpravidla nevyžadují návštěvu lékaře. Mohou pomoci vhodné oční kapky, nejlépe bez vysušujících a alergizujících konzervantů, a také pravidelné cvičení oční jógy.

Umožní nám rychlejší rehabilitaci po celodenní práci, uvolní oční svaly, uvolní akomodaci a budeme se cítit více než svěží. Doc. MUDr. Zuzana Hlinomazová, Ph.D. z Fakultní nemocnice Brno dodává: „Svým pacientům, pokud si stěžují na unavené oči, doporučuji nejprve dobrý spánek a pokud ten nepomůže, oční jóga je výborným pomocníkem zvláště u počínající presbyopie. Cvičení může oddálit nutnost nošení brýlí až o několik let!“ A jestli už brýle vlastníte, tak se podívejte na článek Jak si vybrat správné brýle?

Jak na samotné cvičení?

Před samotným cvičením se nejprve uvolněte a protáhněte. Cviky provádějte ve chvílích, kdy se na ně můžete plně soustředit, a zásadně bez brýlí.

Rozcvičení

Zavřete oči a kývejte hlavou - dopředu, dozadu, ze strany na stranu a kolem dokola. Tím si uvolníte ztuhlou krční páteř a necháte oči odpočinout.

Intenzivnější uvolnění spodní části krční páteře dosáhnete kroužením ramen. Nejprve směrem dozadu, potom dopředu. Cvičení opakujte alespoň 15 krát v každém směru.

Očima nahoru a dolů

Pohybujte očima pomalu nahoru (pohled k nebi) a dolů. Zopakujte desetkrát.

Očima do stran Pohybujte očima z jedné strany na druhou. Hlavu mějte pořád v klidné přímé poloze. Na každou stranu se dívejte až tak daleko, jak je to možné. Opakujte desetkrát. Očima do úhlopříčky Nejdříve pohybujte očima šikmě do levého dolního rohu, poté pravého horního rohu. Opakujte desetkrát. Kroužení očima

Nejprve kružte očima na jednu stranu, opakujte pětkrát a poté na druhou se stejným počtem opakování.

Pokud během cviků zavřete oči, budete si zároveň masírovat i oční bulvu.

Více na Femina.cz.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít