Proti passatu a superbu

13. března 2006, 00:00 - ERICH HANDL
13. března 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA MAGENTIS Korejská KIA vylepšila svoji limuzínu Magentis a vsadila hlavně na cenu a slušnou výbavu. Vůz je zatím na trhu v benzinové verzi, diesel má přijít na jaře. Nový magentis bude bojovat v silně obsazeném segmentu malých limuzín, kterému vévodí VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo.

foto: KIA

VYZKOUŠELI JSME - KIA MAGENTIS Korejská KIA vylepšila svoji limuzínu Magentis a vsadila hlavně na cenu a slušnou výbavu. Vůz je zatím na trhu v benzinové verzi, diesel má přijít na jaře.

Nový magentis bude bojovat v silně obsazeném segmentu malých limuzín, kterému vévodí VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo. Jeho trumfem nejsou jízdní výkony, ale především cena. Zatímco nejlevnější superb vyjde na 620 tisíc korun, ceny korejce začínají na 530 tisících korunách. K tomu nabízí slušnou výbavu - šest airbagů, aktivní opěrky hlavy a různé elektronické systémy pro hladkou jízdu.

Profit vyzkoušel magentis s nejlevnějším benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Už po několika kilometrech bylo zřejmé, že tato verze není žádné dělo. Z nuly na sto kilometrech v hodině je za déle než deset sekund, na plyn se musí na křižovatce hodně šlapat. Passaty jsou za křižovatkou o dost rychlejší. Agregát limuzíny ale zdobí slušná spotřeba nepřevyšující osm litrů na sto kilometrů jízdy. Jízda je měkká až houpavá, v zatáčkách ale drží auto stopu dobře.

Interiér magentisu už hodně připomíná manažerské vozy. I na zadních sedadlech je dost místa pro nohy, kabinu zdobí kvalitní materiály. Volant je plně stavitelný, dojmy z našeho testovacího vozu byly umocněny koženými sedačkami a elektrickým posuvem sedadel. Kufr je na svoji třídu průměrný, má 420 litrů, tedy méně než Škoda Octavia.

Nepohodlí při otevírání jeho víka přináší skutečnost, že se musí odjistit buďto z kabiny, nebo elektronicky z klíčku. Na víku žádné ruční madlo není, a tak jsme se při testu několikrát vraceli odjistit víko zavazadelníku do kabiny.

Kia chce magentisem oslovit manažery a podnikatele, kteří hledají levnější variantu zejména ke konfekčním německým limuzínám.

Dovozce hodlá letos prodat v Česku přibližně dvě stovky vozů, z toho má šedesát až sedmdesát procent prodejů tvořit naftová varianta.

**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Magentis nemá pochopitelně jako sedan verzi N1, jedná se o relativně levnou limuzínu pro reprezentaci. Ocení ji podnikatelé, kteří potřebují nenáročné, ale velké osobní auto pro vlastní dopravu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Oracle odhalil procesor Sparc M8. Má novou architekturu, takt 5 GHz a asi je poslední
Tip: Naplánujte si automatické zapnutí Wi-Fi na zařízení s Windows 10
Apple vydal iOS 11. Nový systém přináší desítky novinek
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít