Prostorný Nissan Almera T ino s novým výkonným dieselem

01. března 2004, 00:00 - Stranu připravili IVANA SMUTNÁ, VLASTIMIL BAUMAN, PETR VETCHÝ, auta@profit.cz
01. března 2004, 00:00

NISSAN ALMERA JE V BĚŽNÉ OSOBNÍ VERZI VELMI DOBŘE ZNÁMÝ AUTOMOBIL. SPOLEHLIVÝ, I KDYŽ V ŽÁDNÉM OHLEDU NE VÝSTŘEDNÍ. TINO ATAKUJE VÝHODY VELKOPROSTOROVÝCH VOZŮ A VE VRCHOLNÉ VERZI HO NAVÍC POHÁNÍ HODNĚ DYNAMICKÝ DIESEL.

 

Typický reprezentant „odpočtového“ vozu mírně trpí cenami doplňkové výbavy

NISSAN ALMERA JE V BĚŽNÉ OSOBNÍ VERZI VELMI DOBŘE ZNÁMÝ AUTOMOBIL. SPOLEHLIVÝ, I KDYŽ V ŽÁDNÉM OHLEDU NE VÝSTŘEDNÍ. TINO ATAKUJE VÝHODY VELKOPROSTOROVÝCH VOZŮ A VE VRCHOLNÉ VERZI HO NAVÍC POHÁNÍ HODNĚ DYNAMICKÝ DIESEL.

Almera Tino neohromuje velkou dynamickou přídí. Pohledy spíš upoutá splývající přechod sklonu stoupání mezi přední maskou, víkem motoru a sklem čelního okna. Design v této části byl podle všeho podřízen více aerodynamickým požadavkům. Boční partie vozu jsou vedeny ve střízlivé snaze po oblosti a prostoru. Tino se přitom směrem k zádi jakoby postupně „nafukuje“. Při vnějším pohledu se zdá, že uvnitř musí být nejvíce místa v druhé polovině automobilu. Bohaté prosklení svědčí o výborném výhledu ven. Interiér je složen převážně z plastů. Přesto výsledný dojem není nijak „laciný“. Na místě řidiče upoutá pozornost volant se čtyřmi loukotěmi a poněkud ostřeji řezanými „rysy“, než je současným trendem. Na celé palubní desce není ani tak nápadná přístrojová deska, jako centrální display na vrcholu středové konzoly. Ten kromě statistických jízdných informací alternuje mezi zobrazováním režimu audia a klimatizace. Grafika obrazovky je přehledná a logicky uspořádaná. Sedáky nemá Almera závodnicky tuhé. S jejich celkem dobrým bočním vedením je příjemné počítat v případě razantnější jízdy. Překvapí i dostatek odkládacích kapes a přihrádek, včetně důmyslného poloskrytého šuplíku pod předními sedačkami. Dobře přístupný je i nad poměry prostorný zavazadelník. Důležitým momentem celého vozu je vznětový agregát, jímž motorová nabídka u Almery Tino vrcholí. O mezichladič stlačeného vzduchu obohacený turbodiesel 2,2 l s přímým vstřikováním paliva common-rail nabízí působivý maximální výkon na úrovni 100 kW. Litinový blok motoru s hliníkovou šestnáctiventilovou hlavou je do skeletu Almery Tino upevněn přes čtyři hydraulické podložky. To zajišťuje minimální hladinu hluku i téměř neznatelný přenos vibrací do kabiny. Přenos výkonu zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Jízdní vlastnosti dokáže silný diesel využít téměř beze zbytku. Prvotní pocity řidiče určuje mírně vyšší posazení, ovšem už první zatáčky dají jasně najevo, že o zrádném vyšším těžišti nemůže být ani řeč. Tino nasazuje do zatáček i pod plynem s přesvědčivou jistotou, drží stopu a nejeví ani přetáčivé, ani nedotáčivé sklony.

Zvláštní pozornost zaslouží vehemence zátahu stokilowattového dieselu.

+ KLADY * technická spolehlivost

* odpočitatelnost DPH

* vitální diesely

* dobře přístupný zavazadelník

- ZÁPORY * vyšší pořizovací cena

* vyšší ceny doplňkové výbavy

*masivnost vestavbové mříže

* zkreslení „couvací“ kamery

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Nissan Almera Tino 2.2 dCi Obsah motoru 2184 ccm Počet válců 4 Max. výkon 100 kW/4000 ot. Točivý moment 304 Nm/ 2000 ot. Maximální rychlost 187 km/h Zrychlení z 0 na 100 10,5 s Převodovka 6-manuální Spotřeba ve městě 8,6 l/100 km Spotřeba na dálnici 5,5 l/100 km Spotřeba průměrná 6,6 l/100 km Provozní hmotnost 1451 kg Délka 4264 mm Šířka 1758 mm Výška 1608 mm Zavazadlový prostor 440/1030 dm 3 Objem nádrže 60 l Cena 617 400 Kč ČÍM VYNIKÁ? Nissan Almera Tino si můžete objednat iv pětimístné užitkové verzi N1 s odpočtem DPH. Zavazadlový prostor je od prostoru pro cestující oddělen přepážkou. Toto řešení dovoluje využívat bez omezení buď všech pět míst pro cestující plus standardní zavazadlový prostor, nebo umožňuje složení zadních sedaček a posunutí přepážky vpřed. NA CO TO AUTO JE?**

Almera je ve verzi Tino vynikajícím „obouživelným“ vozidlem mezi podnikáním a privátním životem. Svými vnitřními rozměry se blíží velkoprostorovým vozům a v užitnosti tato auta dokonce dostihuje. Vzhledem k rozměrnému víku pátých dveří a skladnému zavazadlovému prostoru naloží Tino kočár stejně pohodlně jako nákup pro kuchyň středního penzionu nebo automatickou pračku v originální krabici.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče