PROSTOR KOLEM NÁS

20. října 2003, 00:00 - admin
20. října 2003, 00:00

i k bytové výstavbě (je pravoúhlá, má často rovnou střechu, okolí je rovné a oplocené - energie je oporou stabilitě firmy). Oheň poznáte snadno. Jsou to budovy vhodné například pro zpracovatelský sektor, služby, marketing či prodej (mají špičaté věže i střechy, dominantní komíny - energie je vhodná k výrobě).

Kov je prvkem budov, které vyhovují pro podnikání v klenotnictví, kovovýrobě a finančnictví (mívají někdy zaoblené tvary či kupole - energie podpoří komunikaci). Voda je ve tvaru budov vnímaná jako nepravidelnost. Místa, kde je zastoupená, se hodí pro komunikaci, elektroniku, léčení (nepravidelný tvar, okolí je zvlněné nebo naznačuje proud). Klíčovým prvkem pro rozkvět podnikání je i správné situování budovy či kanceláře. Můžete k tomu použít již zmíněný ba-gua (systém 8 triagramů, viz. Profit č. 41). Nebo se prostě rozhlédněte po okolí. Stojí vaše firma na úplně novém místě nebo jste přebrali budovu po jiné firmě? V druhém případě stojí za to se vyptat, jak se tam oné firmě dařilo, s čím měla dobré zkušenosti a s čím problémy. Důležité je, aby měla budova či kancelář určitou oporu v ostatních budovách. To se týká tzv. kancelářských komplexů. Fengshui nepovažuje za dobré, je-li budova ztracena (utopena) mezi ostatními. Vyšší budovu je vhodné mít za sebou. Pokud je to možné, je dobré naznačit i určitou hranici před budovou. Ne však tajuplnou tlustou zdí. Stačí mřížoví, skrz které je vidět. Vlevo a vpravo by měly zůstat zhruba stejně vysoké budovy. Ladit by měl i pozemek. Ideální jsou obdélníky či čtverce. Zde se dá energie urychlovat či zpomalovat lépe než ve tvarech trojúhelníku či kruhu. V prvém kolotá moc rychle a v druhém zase moc pomalu a nikde se neusadí. V trojúhelníku je třeba mít mnoho tlumicích prvků, zrcadla, zídky nebo výsadbu stromů. V kruhu je třeba ukotvit stabilní objekty (skupinku stromů, lavičky, skladovací rampu), aby kolem nich mohla energie spočinout. Výběru místa pro podnikání je třeba věnovat mnoho pozornosti hlavně při začátku podnikání. Souhrnně řečeno, to, kde a v jakém prostředí je firma situována, vytváří v klientovi vždy první dojem - a ten nikdy z jeho paměti nemizí. Vše kolem vstupu, přivítání v recepci, možnost snadno a hladce se dostat k firmě tvoří v zákazníkovi pozitivní emoce, které mohou rozhodnout ve váš prospěch.

Příště: První dojem firmy Autor je vizážista a specialista na firemní image. Je členem sdružení PEI- Vaše inspirace. www.imageaudit.info

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče