PROSTOR KOLEM NÁS

20. října 2003, 00:00 - admin
20. října 2003, 00:00

i k bytové výstavbě (je pravoúhlá, má často rovnou střechu, okolí je rovné a oplocené - energie je oporou stabilitě firmy). Oheň poznáte snadno. Jsou to budovy vhodné například pro zpracovatelský sektor, služby, marketing či prodej (mají špičaté věže i střechy, dominantní komíny - energie je vhodná k výrobě).

Kov je prvkem budov, které vyhovují pro podnikání v klenotnictví, kovovýrobě a finančnictví (mívají někdy zaoblené tvary či kupole - energie podpoří komunikaci). Voda je ve tvaru budov vnímaná jako nepravidelnost. Místa, kde je zastoupená, se hodí pro komunikaci, elektroniku, léčení (nepravidelný tvar, okolí je zvlněné nebo naznačuje proud). Klíčovým prvkem pro rozkvět podnikání je i správné situování budovy či kanceláře. Můžete k tomu použít již zmíněný ba-gua (systém 8 triagramů, viz. Profit č. 41). Nebo se prostě rozhlédněte po okolí. Stojí vaše firma na úplně novém místě nebo jste přebrali budovu po jiné firmě? V druhém případě stojí za to se vyptat, jak se tam oné firmě dařilo, s čím měla dobré zkušenosti a s čím problémy. Důležité je, aby měla budova či kancelář určitou oporu v ostatních budovách. To se týká tzv. kancelářských komplexů. Fengshui nepovažuje za dobré, je-li budova ztracena (utopena) mezi ostatními. Vyšší budovu je vhodné mít za sebou. Pokud je to možné, je dobré naznačit i určitou hranici před budovou. Ne však tajuplnou tlustou zdí. Stačí mřížoví, skrz které je vidět. Vlevo a vpravo by měly zůstat zhruba stejně vysoké budovy. Ladit by měl i pozemek. Ideální jsou obdélníky či čtverce. Zde se dá energie urychlovat či zpomalovat lépe než ve tvarech trojúhelníku či kruhu. V prvém kolotá moc rychle a v druhém zase moc pomalu a nikde se neusadí. V trojúhelníku je třeba mít mnoho tlumicích prvků, zrcadla, zídky nebo výsadbu stromů. V kruhu je třeba ukotvit stabilní objekty (skupinku stromů, lavičky, skladovací rampu), aby kolem nich mohla energie spočinout. Výběru místa pro podnikání je třeba věnovat mnoho pozornosti hlavně při začátku podnikání. Souhrnně řečeno, to, kde a v jakém prostředí je firma situována, vytváří v klientovi vždy první dojem - a ten nikdy z jeho paměti nemizí. Vše kolem vstupu, přivítání v recepci, možnost snadno a hladce se dostat k firmě tvoří v zákazníkovi pozitivní emoce, které mohou rozhodnout ve váš prospěch.

Příště: První dojem firmy Autor je vizážista a specialista na firemní image. Je členem sdružení PEI- Vaše inspirace. www.imageaudit.info

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít