Propagaci tuzemských potravin převezme intervenční fond

19. ledna 2004, 00:00 - PETR HAVEL, petr44@centrum.cz
19. ledna 2004, 00:00

VZNIK MARKETINGOVÉ AGENTURY, KTERÁ MĚLA OD POČÁTKU LETOŠNÍHO ROKU PŘEVZÍT PROPAGACI A PREZENTACI KVALITNÍ TUZEMSKÉ POTRAVINÁŘSKÉ PRODUKCE VČETNĚ AGENDY SPOJENÉ SE ZNAČKOU KVALITY KlasA, SE ODKLÁDÁ NA NEURČITO. JEJÍ NÁPLŇ PŘEJDE DOČASNĚ POD STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND (SZIF).

Nový odbor by měl mít patnáct pracovníků

Ministerstvo zemědělství ČR (MZe) se rozhodlo odložit vznik marketingové agentury na neurčito, protože její příprava, která byla v kompetenci náměstka ministra Rudolfa Jánského, nepokračovala žádoucím tempem. „Z toho důvodu bude,“ konstatoval ministr Jaroslav Palas, „propagace domácích potravin zahrnuta pod marketingový odbor.“ Státního zemědělského intervenčního fondu. Teprve po rozběhnutí činnosti tohoto odboru je podle Palase možné založit marketingovou agenturu jako samostatný subjekt.

HLEDÁ SE NOVÝ ŘEDITEL

V současné době se dokončuje výběrové řízení na obsazení funkce ředitele marketingového odboru SZIF, do něhož se přihlásilo třicet uchazečů. Odbor by měl mít podle Palase patnáct pracovníků. Mezi jeho první aktivity bude podle ministra patřit vytvoření kalendáře akcí, které bude odbor propagovat. Systematicky se také podle něj musí pracovat se značkou kvality KlasA. Potravinářská komora ČR (PK) není ze začlenění marketingové agentury do SZIF nijak nadšena. Prezident PK Jaroslav Camplík se mimo jiné obává, že na celých 200 milionů korun, což jsou jediné zdroje pro podporu potravinářství v rezortu MZe na rok 2004, potravináři nedosáhnou. To nepřímo potvrdil i Palas. „Netvrdím, že bude vyčerpáno celých 200 milionů korun,“ řekl na nedávném brífinku s novináři. Problémem také je, že zmíněných 200 milionů korun bylo schváleno v rámci rozpočtu Ministerstva zemědělství jako samostatná položka v dotačních titulech ministerstva, SZIF je ovšem úplně jiná instituce.

**KOMORA SE S ODBOREM SMÍŘILA

V současné době se ale již PK se vznikem odboru smířila. „Hlavně, aby fungovalo alespoň něco,“ konstatoval Camplík. Instituce s obdobným posláním jako zamýšlená marketingová agentura mají totiž všechny země EU i kandidátské země. „Pokud bychom takovou instituci neměli, bylo by to jasné znevýhodnění našich potravinářů,“ tvrdí i ředitel Potravinářské komory Miroslav Koberna. Model včlenění marketingových aktivit pod platební agenturu, kterou bude v praxi SZIF po vstupu do Unie, vychází z rakouského pojetí. Potravináři tvrdí, že rakouský přístup je ojedinělý, marketingová agentura by měla být samostatnou institucí. „Časem se může marketingový odbor Státního zemědělského intervenčního fondu přeměnit ať již do dceřiné firmy, veřejně prospěšné společnosti či jiné formy,“ souhlasí i ředitel SZIF Jan Höck.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít