Prominenti

24. září 2007, 00:00 - admin
24. září 2007, 00:00

l Špatný obchodník může spolehlivě zkazit dobré jméno kvalitnímu výrobci. Tento názor zastává Stanislav Bernard, ředitel a spolumajitel soukromého pivovaru Bernard v Humpolci.

l Špatný obchodník může spolehlivě zkazit dobré jméno kvalitnímu výrobci. Tento názor zastává Stanislav Bernard, ředitel a spolumajitel soukromého pivovaru Bernard v Humpolci.

A tak se znovu vrací kdysi zaběhaný obyčej, že si pivovary pečlivě hlídají, jak se s jejich mokem kde zachází. Kdo nevymývá trubky, kdo čepuje pod míru, kdo nemá na viditelném místě vyvěšenou značku, kde mají špinavé ubrusy a neváží si hosta, tam se musí s dobrým pivem od dobrého sládka rozloučit. „Na druhé straně to znamená nestarat se jenom o pivo jako takové, ale i o dobrou propagaci, jako jsou samolepky, plakáty, tácky, sklenice s emblémem a tak dále,“ říká Stanislav Bernard.

l Příznivci populární hudby ji mají zafixovanou především jako romantickou zpěvačku, přesto Iveta Bartošová o sobě tvrdí, že je ve své podstatě velkou realistkou. „Jako taková jsem se rozhodla pro měsíční intenzívní kurz angličtiny na univerzitě v Texasu.“

Angličtina je totiž jazyk nejen managerů a byznysmenů, ale i hudebníků a zpěváků. „Bez jeho zvládnutí prakticky není možné pomýšlet na nějaký výraznější úspěch za hranicemi Československa,“ dodává Iveta.

l Opakování je matkou moudrosti. To tvrdí Theresia Landauerová, generální manažerka firmy Brinmost, zaměřené na výuku cizích jazyků. Výuka je založena na opakování textu a jeho vpravení do organismu nikoli přes ušní boltce, ale přes lebeční kost.

Tento způsob výuky se ukázal jako vysoce efektivní a žáci – od šestnácti do šedesáti let – jsou po roce schopni vybavit si po jednom poslechu až sedmdesát procent toho, co se v kurzech naučili. Cizí jazyky jsou stále Achillovou patou československých podnikatelů. Vyspělý svět není ochoten učit se češtinu či slovenštinu, a tak se musíme smířit s tím, že anglicky, německy nebo francouzsky, španělsky či italsky se budeme učit my. V našem případě totiž platí – kolik jazyků umíš, tolikrát jsi úspěšným podnikatelem.

Profit č. 39/1992

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče