Promenádu živí lázeňští hosté

18. dubna 2005, 00:00 - (ac)
18. dubna 2005, 00:00

ÚSPĚŠNÁ FIRMA Již dvanáct let působí na trhu Vydavatelství Promenáda. „Ze dvou třetin jsme závislí na návštěvnících a lázeňských hostech,“ říká jeho ředitel Petr Kulhánek. Podnikatelský nápad se zrodil roku 1993 v hlavě Kulhánkovy matky, která je dnes společně se synem Petrem společníkem vydavatelství.

ÚSPĚŠNÁ FIRMA

**Již dvanáct let působí na trhu Vydavatelství Promenáda. „Ze dvou třetin jsme závislí na návštěvnících a lázeňských hostech,“ říká jeho ředitel Petr Kulhánek.

Podnikatelský nápad se zrodil roku 1993 v hlavě Kulhánkovy matky, která je dnes společně se synem Petrem společníkem vydavatelství. Měsíčník Promenáda v Karlových Varech vyplnil mezeru, která vznikla po listopadové revoluci - přestaly vycházet tiskoviny, informující o programech kin či divadel.

Petrovi Kulhánkovi bylo v roce 1989 osmnáct let. Studoval ČVUT, po dvou letech však přešel na Vysokou školu ekonomickou, kde se mimo jiné zaměřil na žurnalistiku. Absolvoval dvě roční studijní stáže ve Spojených státech amerických a Austrálii.

Časopis odebírají například karlovarské hotely či sanatoria. Vedle kulturních informací obsahuje také tipy na společenské či sportovní akce, včetně praktických informací a adresářů. Vychází ve čtyřech verzích - české, anglické, německé a vzhledem k početné karlovarské komunitě také v ruské. V Karlových Varech vychází Promenáda již dvanáct let, v Mariánských Lázních šest. „Do budoucna plánujeme ještě Františkovy Lázně,“ říká Kulhánek.

Postupně se činnost vydavatelství rozšířila také o další publikace. Vzniká zde například řada turistických průvodců Krok za krokem, přibližujících lázně i další zajímavá místa kraje. Vydává také knihy a firemní tiskoviny.

Krize podnikání přišla jen jednou -po teroristických útocích na USA v září 2001. „To zasáhlo cestovní ruch po celém světě. Jelikož jsme na něm závislí, pocítili jsme dopady i my,“ vzpomíná Kulhánek. V současnosti majitele trápí pouze spolupráce s karlovarským magistrátem. Na rozdíl od spolupráce s krajským úřadem totiž občas „drhne“. „S vedením magistrátu jsme od začátku našeho podnikání neměli problémy. Ty nastaly až po tamních personálních změnách. Nejedná se o systémovou záležitost, ale o špatnou komunikaci. Přesto se snažíme vycházet vstříc,“ zdůrazňuje vydavatel. Promenáda jako čistě soukromá firma nedostává žádné dotace. „Moc rádi bychom však kooperovali s městem i krajem, jejichž potřeby nás zajímají. Je to i v jejich zájmu - naše časopisy používají pro veletrhy a svou prezentaci. Špatnou spoluprací trpí obě strany,“ dodává.

Konkurence se Kulhánek neobává. „Díky včasnému začátku jsme zaplnili díru na trhu a dalšího prostoru moc nezbývá. Zatím se mezi nás nikdo netlačil. Zaznamenali jsme sice různé pokusy o letáčky s programy kin a divadel, které byly zadarmo distribuovány po městě a jejichž tvůrci žili z reklamy. Vždy však měly jepičí život, nikdy nepřežily ani pouhý rok,“ konstatuje.

Kulhánkova firma je ze dvou třetin závislá na návštěvnících a lázeňských hostech. „Karlovy Vary jsou pro nás jediným městem v republice, kde se dá takto fungovat. Kdybychom stejnou firmu přesunuli do jakéhokoli jiného města podobné velikosti, museli bychom strategii našeho podnikání od základů překopat,“ uzavírá vydavatel.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče