Proměna čerpací stanice

29. března 2012, 09:28 - Tomáš Stingl
29. března 2012, 09:28

Průmyslový design se týká snad každého druhu výrobku. Benešovská společnost Baest například zainvestovala do nového návrhu čerpací stanice. Ta se po proměně tvaru a materiálů snáze vyrobí i provozuje.

Foto: Baest

Můžeš něco udělat? Tak to udělej, jinak to udělá tvůj konkurent. Takové motto vyznává podnikatel František Kulovaný junior, který je ředitelem benešovské společnosti Baest. Tenhle přístup zvolila jeho firma i v oblasti designu. Přestože vyrábí zdánlivě nevzhledné zboží typu jeřáby, čerpací stanice nebo tlakové nádoby, zainvestovala do nového designu a vedle vzhledu tak zlepšila i funkčnost svých výrobků.

Baest Benešov

Akciová společnost Baest Benešov je strojírenský podnik se širokým výrobním programem. Zaměřuje se na výrobu svařovaných ocelových konstrukcí a zařízení pro stavebnictví, strojírenství či zemědělství. Má zhruba 240 zaměstnanců. Velmi úspěšné období měl zejména v letech 2001 až 2008, kdy vykazoval až čtyřicetiprocentní meziroční růst obratu. Vyváží do 20 zemí světa, přičemž podíl exportu na celkových tržbách firmy je už plných 85 procent.

Do výrobního programu firmy patří mimo jiné právě nadzemní čerpací stanice na pohonné hmoty. Přestože tento produkt vykazoval už dřív velice slušné výsledky, rozhodlo se vedení firmy ještě ho vylepšit díky designu. „Produkty byly podrobeny nejen vnějšímu faceliftu, současně byly inovovány totiž i klíčové interní prvky. Pro vývoj zcela nového typu čerpací stanice, která rozšíří naši nabídku a měla by se stát globálním produktem, byl přizván i externí designer v rámci projektu CzechTrad nazvaného Design pro export,“ vysvětluje František Kulovaný. „CzechTrade umožňuje zapojit za rozumných nákladů profesionálního průmyslového designera do inovačních aktivit. Kvůli silnému konkurenčnímu prostředí je nutné to udělat ve velice krátkém čase, aby bylo možné produkt co nejrychleji uvést na trh a získat konkurenční výhodu,“ pokračuje Kulovaný.

Výsledkem vývoje čerpací stanice PHM s názvem Best Compact byl technicky zdařilý a také esteticky zajímavý produkt. „Nejen že se esteticky odlišoval od ostatní konkurence, ale přinášel celou řadu úspor i při výrobě a následném provozu. Při návrhu řešení byly použity nové materiály a nové prvky, které umožňovaly rychlejší montáž a uvedení do provozu.“ pochvaluje si Kulovaný.

Najděte si designéra

Veřejnou podporu firmám, které hledají pomoc v oblasti designu, zastřešuje agentura CzechTrade a její projekt Design pro export. Informace o nabízených službách, mezi které patří i Analýza stavu designu ve firmě, naleznete na adrese www.czechtrade.cz/sluzby/design-export. Vhodného designéra můžete nalézt v on-line Adresáři designérů na adrese http://design.czechtrade.cz.

Kompletní certifikace výrobku jako kompaktní čerpací stanice pak přinášela výhody při získávání stavebního povolení, uvedení do provozu a následné kolaudaci.

Firma předpokládá – i na základě marketingového průzkumu – že vložené investice do technické modernizace současně s vylepšením designu výrobku se rychle vrátí ve formě zvýšeného prodeje a uplatnění na zahraničních trzích. „I v našem oboru stále víc platí pravidlo, že i obal a design prodává, nejenom technické užitné vlastnosti,“ konstatuje František Kulovaný.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče