Program Marketing pomohl společnosti VELTECO

02. května 2009, 00:00 - CzechInvest
02. května 2009, 00:00

Dva úspěšné projekty v programu Marketing pomohly společnosti VELTEKO oslovit zahraniční zákazníky. Na newsletter, katalogy a cizojazyčnou verzi internetových stránek získal středočeský výrobce balicí techniky dotaci přes 850 tisíc korun.

Autor: Profit

Od roku 1991 vznikají ve středočeské Vlašimi balicí linky značky VELTEKO, za 18 let svého působení si společnost vydobyla renomé evropského výrobce balicích strojů i u konkurence. K tomu jí pomáhá dlouhodobá marketingová strategie, která je založena na cílené a nápadité prezentaci značky VELTEKO v České republice i na zahraničních trzích.

Podpora láká

MARKETING

Program Marketing podporuje rozvoj aktivit českých exportérů na zahraničních trzích a zvýšení využití exportních příležitostí, které na světovém trhu existují. Podporováno je například získávání marketingových informací v souvislosti se vstupem na zahraniční trhy, tvorba studií vstupu na tyto trhy, prezentace podniku na veletrzích a výstavách v zahraničí a s tím související tvorba propagačních materiálů. Příjem registračních žádostí do první výzvy programu skončil 31. prosince 2007. Dne 15. července 2008 začal příjem žádostí o platbu prostřednictvím aplikace eAccount.

Při prezentaci svých produktů využívá VELTEKO různorodé nástroje. K tomu jí už několik let pomáhá podpora z dotačních programů Evropské unie a programů spolufinancovaných ze státního rozpočtu ČR. První zkušenosti s dotačními programy přinesl Státní program Marketing, který pomohl spolufinancovat propagaci firmy a její účast na zahraniční výstavě v Moskvě v únoru 2004. „Náš projekt se zaměřoval na novou prezentaci společnosti a jejích produktů v ruském jazyce. Vydali jsme ruský katalog, zadali inzerci do ruských médií a také zprovoznili ruskou verzi svého webu. Bylo to poprvé, kdy VELTEKO oslovilo své potenciální zákazníky přes internet rusky,“ vzpomíná Marek Škvor, komerční manažer společnosti VELTEKO.

Po vstupu České republiky do Evropské unie se podnikatelům otevřela možnost využít dotačních programů v rámci strukturálních fondů EU. Ve zkráceném programovacím období 2004 až 2006 nechyběl ani program Marketing. I tehdy VELTEKO poslalo žádost o podporu svého projektu a uspělo.

Zúročené zkušenosti

FINANCOVÁNÍ PROJEKTU

  • *Název projektu - Nová internetová prezentace VELTEKO Program - Marketing Uznatelné náklady - 320 000 Kč Maximální výše dotace - 160 000 Kč O dotaci z programu Marketing je možné žádat i v programovacím období 2007-2013, nabízí jej Operační program Podnikání a inovace. Také tady středočeský výrobce balicích strojů využil svých předchozích zkušeností s dotačními programy zacílenými na marketingové aktivity a předložil několik úspěšných projektů. „Marketingová prezentace je pro nás jedním z hlavních pilířů strategie oslovování potenciálních zákazníků. Nejedná se o krátkodobou záležitost, postupnými krůčky se snažíme získat VELTEKU pověst evropského výrobce balicích systémů,“ vysvětluje Škvor. S tímto cílem také vznikl projekt „Prezentace firmy VELTEKO a jejích výrobků na zahraničních trzích“. Společnost se rozhodla využít prostředky z evropských fondů na spolufinancování účasti na zahraničních výstavách, tvorbu nových katalogů a firemního newsletteru v různých jazykových mutacích. Cíl: zahraniční trhy O SPOLEČNOSTI Společnost VELTEKO, s.r.o. byla založena roku 1991 a zabývá se projekcí, výrobou a dodávkami balicích linek, zejména do potravinářského průmyslu. V současné době zaměstnává 70 pracovníků, z nichž čtvrtina je tvořena vývojovými inženýry. Firma vlastní dceřiné obchodní společnosti VELTEKO POLSKA a VELTEKO RUS, které byly založeny pro podporu prodeje na těchto trzích. Třetí dceřiná společnost VELTEKO CZ, s.r.o. má na starosti prodej produktů na ostatních trzích, to je mimo Polsko a státy bývalého Sovětského svazu. Katalogy a newsletter jsou jedním z hlavních komunikačních kanálů směrem k zákazníkům. Newsletter přináší aktuální informace o novinkách ve společnosti a katalogy se zaměřují na přehled všech produktů. „Obrovským krokem vpřed pro nás byla inovace hlavního katalogu vertikálních balicích strojů. Ten původní byl deset let starý a nesplňoval naše představy prezentace moderní společnosti. Uvědomovali jsme si, jak těžké je poutavě představit stroje, které pro každého vždy zůstanou jen kusem železa, proto jsme ponechali více prostoru finálnímu produktu a trochu si pohráli s barvami. Výsledek zaujal nejen nás a naše zákazníky, ale i konkurenci,“ upozorňuje Škvor. Odběratele díky dotaci oslovují v šesti jazycích. Katalog je kromě mateřštiny k dispozici v němčině, angličtině, ruštině, polštině a francouzštině. Ve stejných jazycích si obchodní partneři přečtou i novinky ve firemním newsletteru a speciálním minikatalogu produktů, které doplňují balicí stroje. „Postupně přidáváme nové jazykové mutace, a to především na základě momentálních potřeb společnosti. U překladů se snažíme reagovat na aktuální situaci, třeba když se chystáme na veletrh v zemi, jejímž jazykem ještě nemluvíme,“ dodává Marek Škvor. Informace na síti FINANCOVÁNÍ PROJEKTU Název projektu - Prezentace firmy VELTEKO a jejích výrobků na zahraničních trzích Program - Marketing Uznatelné náklady - 1 393 882 Kč Maximální výše dotace** - 696 641 Kč

Na počátku roku 2008 zrealizovala společnost další úspěšný projekt z programu Marketing. Projekt počítal s tvorbou zcela nových webových stránek a jejich překladem do dalších jazyků. „Naším cílem bylo sjednotit vizuální prezentaci společnosti. Měli jsme nové katalogy, letáky a newsletter, další na řadu logicky přišel web,“ vysvětluje Škvor. Jako výchozí podklady pro tvorbu internetových stánek posloužily materiály pro dříve vytvořený katalog. Nově byly využity interaktivní prvky. „Stará internetová stránka byla jednoduchá, dnes působí mnohem lepším dojmem. Mimo jiné můžeme jednodušeji vkládat novinky a naši partneři se tak v co nejkratších termínech dozvědí o aktualitách z výroby nebo třeba o tom, na jaký veletrh míříme,“ dodává Škvor. VELTEKO přes internet komunikuje česky, anglicky, německy, rusky a polsky.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče