Profit rady

04. srpna 2003, 00:00 - admin
04. srpna 2003, 00:00

Samotné peníze již dnes klíčové zaměstnance ve firmách neudrží. Stejně (ne-li více) důležitý je proto vývoj firemních plánů pro hodnocení zaměstnanců jinými způsoby - poskytování zaměstnaneckých výhod. Cena takového programu může být závratná, navíc existuje nepřeberné množství možností.

Podaří-li se však firmě vytvořit program zaměstnaneckých výhod, který jejím zaměstnancům bude skutečně vyhovovat a motivovat je, investovaný čas i peníze se vyplatí. Toto jsou dvě základní rady:

1. Zjistěte, jaké výhody zaměstnanci konkrétně chtějí, co je motivuje. Žádný zodpovědný manažer nemůže sám rozhodnout, zda by jeho podřízení uvítali více životní pojištění, nebo neplacené parkoviště. Vývoj programu zaměstnaneckých výhod, který zaměstnancům od počátku nebude vyhovovat, vyústí nakonec ve ztrátu důležitých pracovníků. Nejjednodušší je proto předložit zaměstnancům seznam možných zaměstnaneckých výhod v co nejširším rozsahu.

2. Každý plán by měl vždy zahrnovat dvě zaměstnanecké výhody: zdravotní a důchodové připojištění. Odborníci se shodují na tom, že zaměstnancům jde především o to, aby o ně bylo postaráno v případě hospitalizace. Důchodové připojištění pak zaměstnancům dává jistotu budoucího materiálního zabezpečení, které je jednou z nejvyšších zaměstnaneckých priorit.

Otázkou vývoje programu zaměstnaneckých výhod vždy zůstává, kdo to všechno zaplatí. Odpověď je přitom taková, že to rozhodně nemusí být pokaždé jen zaměstnavatel. Běžná je například spoluúčast zaměstnance a zaměstnavatele na financování plánu typu zdravotního pojištění - zaměstnavatel jej může platit například jen tehdy, přesáhne-li výsledná částka smluvenou hodnotu. Podobně je tomu i v případě tzv. cafeterie zaměstnaneckých výhod. Základem všeho je však - jako vždy při práci s lidskými zdroji - komunikace. Důležité je se zaměstnanci nejen zvolit vhodnou formu zaměstnaneckých výhod, ale i informovat je o zavedení plánu a zjišťovat jejich další reakce. Výhodou zaměstnaneckých výhod by tedy pro zaměstnance měl být fakt, že si své výhody mohou zvolit, nikoli jen pozorovat jejich zavádění. Pro zaměstnavatele je to pak motivovaný personál a udržení kvalitních pracovních sil.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít