Menu Zavřít

Profit pomáhá exportérům

7. 11. 2005
Autor: Euro.cz

Nová budova Krajské vědecké knihovny v Liberci a pardubický Dům techniky byly svědky dalších dvou dílů podnikatelského semináře na téma Možnosti expanze vašeho podnikání, který je určený zejména pro malé a střední firmy. Ve spolupráci s vládní agenturou CzechTrade a dalšími partnery (ČSOB, Česká exportní banka, Atlantik Finanční trhy a firma Papirius) ho pořádá týdeník Profit.

BRAND24

Zhruba třicítka zástupců firem z blízkého i vzdálenějšího okolí obou krajských metropolí si se zájmem vyslechla například přednášku místopředsedy Asociace malých a středních podnikatelů ČR Karla Havlíčka o tom, jaké možnosti mají české firmy, které chtějí proniknout na cizí trhy, a naopak jaká rizika jim v zahraničí hrozí. Ředitel odboru exportních služeb agentury Czech-Trade Zdeněk Kočárek následně připomněl vládní programy, které mohou současní či budoucí exportéři využít. Podle jeho slov se začínajícím exportérům hodí zejména program Marketing, založený na pomoci s propagací firmy a jejích produktů v cizině.

Firma obchodující se zahraničními partnery by neměla zapomenout na zajištění kurzových rizik (viz Profit č. 44/2005). To byl jeden z hlavních apelů ředitele bankovnictví ČSOB pro malé a střední firmy Aleše Pospíšila. V opačném případě může exportér na náhlé změny kurzů české koruny vůči jiným měnám výrazně doplatit. Bankovní specialista z České exportní banky Vladimír Šon připomněl možnosti, které dává firmám tato banka. Vladimír Stančík z firmy Atlantik finanční trhy ještě poradil, jak mohou podnikatelé zhodnotit peníze, které momentálně nepotřebují na běžný chod své firmy.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).