PROFESE - KONTAKTY - INFORMACE

06. října 2003, 00:00 - (al)
06. října 2003, 00:00

Důležité informace pro nevýdělečnou sféru a pracovníky ve veřejné sféře lze od počátku září najít na dvou nových internetových adresách: www.nonprofitportal.cz a www.obecniportal. cz. První se zaměřuje především na oblast účetnictví, daní a mezd v této oblasti.

NOVÉ ZDROJE INFORMACÍ

Portál využijí především účetní a ekonomové příspěvkových organizací, obcí a neziskových organizací, které se řídí odlišnými normami a předpisy, než platí pro podnikatelskou sféru. Stránky obecniportal.cz jsou určeny starostům obcí, tajemníkům a dalším pracovníkům ve státní sféře, ale důležité informace poskytnou i občanům. Úvodní stránka seznamuje návštěvníky s legislativním přehledem, činností vlády a nejnovějšími zákony ze Sbírky, které souvisí s tematikou měst a obcí.

FÓRUM PÍSECKÝCH PODNIKATELŮ

Jihočeská hospodářská komora, oblastní kancelář Písek, pořádá 15. 10. od 18.00 hodin již V. fórum píseckých podnikatelů. Tématem akce je Vývoj ekonomiky ČR. Akce se koná v Interhotelu America v Písku, k dané problematice bude mimo jiné hovořit Pavel Mertlík, hlavní ekonom Raiffeisenbank a bývalý ministr financí ČR.

„SVERDLOVSKÉ“ ŠANCE ČESKÉ FIRMY

Česká proexportní politika ministerstva průmyslu se zviditelnila. Od 23. do 26. 9. se v ruském Jekatěrinburgu konala Průmyslová výstava „Česká republika - Váš partner“. Výstava prokázala, že ve Sverdlovské oblasti, bohaté na železné a měděné rudy, mramor, zlato, platinu, mají české firmy dobré jméno a také příležitosti k navázání mnoha obchodních kontaktů. Zájem je například o obráběcí stroje, zařízení na výrobu obalového skla, porcelán, zdravotnickou techniku a mnohé další komodity. Michal Gelbič z CzechTrade však upozorňuje, že podnikatelské prostředí je sice v mnoha oblastech přístupné novým „hráčům“, některé jsou uzavřené pro vyvolené. A dodává: „K nejčastějším omylům českých firem patří utkvělá představa, že lze na ruském trhu prodat jakékoliv zboží, a to bez nějakého výrazného přičinění. Ruský trh je však velmi specifický a běžné postupy, na které je český obchodník zvyklý ze západní Evropy, zde neplatí. Souvisí to především s mentalitou Rusů a různými administrativně-technickými překážkami.“

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče