Prodeje fastfoodu Subway ve střední a východní Evropě vzrostly

01. srpna 2011, 17:42 - MediaFax
01. srpna 2011, 17:42

Největší fastfoodový řetězec světa Subway zvýšil v prvním pololetí letošního roku v regionu střední a východní Evropy prodeje téměř o desetinu, prodeje v deseti českých restauracích přitom vzrostly o pět procent. Společnost o tom informovala v pondělí.

Foto: Profimedia.cz

V celém regionu značka Subway otevřela 75 nových restaurací, nyní jich zde funguje 310. Do konce roku by jich mělo být na 400.

Letošní rok se z pohledu značky Subway v regionu střední a východní Evropy vyvíjí velmi dobře. Viditelný nárůst prodejů zaznamenáváme ve všech zemích regionu. Obzvlášť vysoký nárůst pozorujeme v Polsku a Rusku, které jsou v současnosti nejrychleji se rozvíjející země regionu. Nezaostávají ale ani další země jako Česko nebo Bulharsko. Podobný pozitivní vývoj očekáváme v celém letošním roce,“ prohlásil manažer rozvoje sítě Subway pro střední a východní Evropu Martin Princ a dodal, že v Česku plánuje značka Subway letos prodat až 12 franchisových licencí a postupně s partnery budovat další nové restaurace.

V šesti zemích regionu střední a východní Evropy prodeje řetězce Subway vzrostly o osm procent. Zhruba stejně vzrostl také počet prodaných sendvičů a množství zákazníků. Výrazně se také posílila finanční stabilita provozoven, v průměru o více než 40 procent. “V prvním pololetí se nám osvědčilo zavedení programu ´Sendvič dne´ za zvýhodněnou cenu. Většina zákazníků, kteří sendvič vyzkoušeli, se do našich restaurací vrací a následně vybírá již podle chuti a nikoli na základě výhodné nabídky,“ dodal Princ.

Další zvýšení tržeb si franchisový systém Subway slibuje také od zavádění konceptu kavárenských koutů v některých svých restauracích. Po testování počítá fastfood s jeho uplatněním na trhu. Další růst si řetězec slibuje také v Rumunsku, kde minulý měsíc ohlásil začátek budování restaurací Subway.

Síť Subway se na konci loňského roku stala s téměř 34 tisíci pobočkami v 98 zemích´největší fastfoodovou sítí na světě. Ve střední a východní Evropě, kde se síť výrazněji rozvíjí zhruba od roku 2007 nyní franchisanti provozují 310 restaurací. Na konci roku by jich mělo být zhruba 400. Všechny provozovny sítě Subway fungují na principu franchisingu, tedy tak, že si samostatný podnikatel koupí licenci a otevře si restauraci pod touto značkou. Tu pak provozuje na vlastní účet, přičemž získává podporu a školení od centrály sítě Subway. Subway byl založen v roce 1965 v USA ve městě Milford Fredem DeLucou a Peterem Buckem.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče