Prodej spotřebního zboží kvůli krizi klesl

07. září 2009, 03:59 - bay, ČTK
07. září 2009, 03:59

Tuzemští spotřebitelé kvůli hospodářské krizi méně nakupují spotřební zboží. Tržby z jeho prodeje se v pololetí meziročně snížily o sedm procent na 31,6 miliardy korun.

Autor: Jakub Stadler

Nejvíce podle průzkumu GfK Temax Czech Republic klesl prodej fotoaparátů - o 15 procent. „Poklesy prodejů kompaktních přístrojů se pohybují už v řádu desítek procent,“ uvedla GfK. Snížil se i zájem o spotřební elektroniku, domácí spotřebiče i informační technologie, kde jedinou rostoucí kategorií byly notebooky.

Mírný nárůst vykázal pouze trh s telekomunikační technikou, ten ale v samotném druhém čtvrtletí klesl. „Rostoucí kategorií zůstávají smartphony, jak v internetových, tak zejména v tradičních prodejnách. Obrat ve vývoji celého sektoru je ovlivněn vyšším tempem poklesu prodejů mobilních telefonů a dlouhodobým poklesem prodejů tradičních kategorií, jako jsou pevné telefony a faxy,“ vysvětlila GfK.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče