Prodej pojištění přes internet roste

21. května 2007, 00:00 - Speciál připravil TOMÁŠ JOHÁNEK <br />
21. května 2007, 00:00

Prodej prostřednictvím internetu roste až o sto procent ročně. Nejvíce se touto formou prodává cestovní pojištění. V poslední době se rychle rozvíjí i on-line prodej povinného ručení. České pojišťovně (ČP) loni meziročně vzrostl prodej pojištění přes internet o 130 procent.

Prodej prostřednictvím internetu roste až o sto procent ročně. Nejvíce se touto formou prodává cestovní pojištění. V poslední době se rychle rozvíjí i on-line prodej povinného ručení.

České pojišťovně (ČP) loni meziročně vzrostl prodej pojištění přes internet o 130 procent. Průkopníkem mezi produkty bylo zhruba před pěti lety cestovní pojištění. „Postupně se nabídka rozšiřovala a nyní je možné z domova sjednat havarijní pojištění, povinné ručení, úrazové pojištění a připravují se další,“ informuje vrchní ředitel úseku komunikačního centra ČP Stanislav Uma. Zatím stále nejvíce (82 procent) smluv uzavíraných přes internet u ČP tvoří cestovní pojištění.

PRUDKÝ RŮST RUČENÍ

Mluvčí Kooperativy Marek Vích říká, že on-line kanál začal být v loňském roce zajímavý i z celkového pohledu obchodu pojišťovny. „Pojištění na cesty vzrostlo více než dvojnásobně, povinné ručení dokonce takřka desetinásobně,“ zdůrazňuje.

Také Allianz loni zaznamenala růst on-line přímého prodeje v povinném ručení (o 34 procent) i cestovním pojištění (o 57 procent). V očekávání dalšího rozvoje také tato pojišťovna zřídila stoprocentní dceřinou společnost Allianz Direct. Ta se soustřeďuje výhradně na přímý prodej pojistných produktů povinného ručení, havarijního pojištění a cestovního pojištění prostřednictvím nového portálu.

VELKÝ POTENCIÁL INTERNETU

Také menší pojišťovny zaznamenávají rostoucí zájem o internetový prodej svých pojistných produktů, zejména v oblasti cestovního pojištění a pojištění motorových vozidel. „Internetové pojištění má nepochybně velký potenciál, nicméně doposud se rozvíjí pomaleji, než se před několika lety očekávalo,“ míní mluvčí Pojišťovny Uniqa Eva Svobodová.

Současně lze podle ní říci, že internet jako prodejní kanál pojištění je využíván zatím spíše mladší až střední věkovou skupinou s vyšším vzděláním. To do jisté míry kopíruje technologickou vybavenost v zaměstnání a v domácnostech, nákupní zvyklosti i míru adaptability na moderní komunikační technologie.

PRODEJNÍ KANÁL PRO MLADŠÍ

Cílovou skupinou pro sjednání pojištění přes internet jsou především lidé mezi 30 a 39 lety, kterých je zhruba polovina. Web však není výhradně doménou lidí mladých a středního věku. Česká pojišťovna má ve své internetové databázi také 27 klientů narozených ve 20. letech minulého století. S on-line cestovním pojištěním vycestovali v poslední době tři klienti narození v roce 1920.

Pokud jde o pohlaví, je poměr mužů k ženám při využívání internetu u ČP zhruba sedm ku třem a rozdíly u jednotlivých typů pojištění se poměrně stírají. Nejvíce žen sjednává cestovní pojištění (36 procent), nejméně auta (27 procent). Co se týče místa bydliště, nejčastějšími návštěvníky webu jsou Pražané (36 procent), pak obyvatelé Středočeského kraje a Moravané. Typickým klientem on-line nabídky ČP je tedy muž ve věku 30 až 39 let z Prahy nebo Středočeského kraje.

PO INTERNETU JEN NĚCO

Prostřednictvím internetu lze sjednávat celou řadu pojištění, nikoliv však všechna. Nabízené pojištění musí být pro klienta snadno pochopitelné a ne příliš administrativně náročné. Také musí být dodržena optimální doba u počítače, kterou je zákazník sjednání pojištění ochoten věnovat. Například životní pojištění je poměrně složitým produktem, skládajícím se z několika složek, a proto jeho další rozmach tkví stále spíše v osobních setkáních s pracovníky pojišťovny.

VÝHODY A NEVÝHODY ON-LINE POJIŠTĚNÍ

+ odpadá nutnost zajít do pobočky

+ pojištění lze uzavřít nonstop

+ internetové kalkulačky spočítají pojistné

- chybí osobní kontakt

- web není schopen odpovědět na všechny otázky

- nemusí nabídnout nejvhodnější pojištění

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče