Prodej nových aut loni klesl o 11 procent

08. ledna 2010, 10:15 - bay, ČTK
08. ledna 2010, 10:15

Prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů loni dosáhl 181.086, což bylo o 11,1 procenta méně než v roce 2008. Prodej samotných osobních aut se díky odpočtu DPH firmám zvýšil o 12,5 procenta na 161.659 vozů.

Autor: Luděk Vycpálek

Nejoblíbenější značkou osobních vozů byla Škoda, která prodala 47.620 automobilů, tedy o sedm procent více než v roce 2008. Následovaly Ford s růstem prodeje o 47 procent na 16.055 vozů a Volskwagen s odbytem 11.781 aut a nárůstem o 31,5 procenta. Na dalších místech skončily Renault a Hyundai.

V loňském roce se více prodávaly větší vozy, když podíl kategorie malých a mini vozů se snížil na 36 z předloňských 47 procent. Střední a nižší třída dohromady tvořily 37 procent trhu. „Je to způsobeno především zvýšeným nákupem firemních referentských vozidel, která většinou patří do střední třídy,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia, dále Škoda Fabia a Ford Fusion.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče