Prodej nových aut loni klesl o 11 procent

08. ledna 2010, 10:15 - bay, ČTK
08. ledna 2010, 10:15

Prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů loni dosáhl 181.086, což bylo o 11,1 procenta méně než v roce 2008. Prodej samotných osobních aut se díky odpočtu DPH firmám zvýšil o 12,5 procenta na 161.659 vozů.

Autor: Luděk Vycpálek

Nejoblíbenější značkou osobních vozů byla Škoda, která prodala 47.620 automobilů, tedy o sedm procent více než v roce 2008. Následovaly Ford s růstem prodeje o 47 procent na 16.055 vozů a Volskwagen s odbytem 11.781 aut a nárůstem o 31,5 procenta. Na dalších místech skončily Renault a Hyundai.

V loňském roce se více prodávaly větší vozy, když podíl kategorie malých a mini vozů se snížil na 36 z předloňských 47 procent. Střední a nižší třída dohromady tvořily 37 procent trhu. „Je to způsobeno především zvýšeným nákupem firemních referentských vozidel, která většinou patří do střední třídy,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia, dále Škoda Fabia a Ford Fusion.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče