Prodej luxusních aut stoupl skoro dvojnásobně

08. dubna 2010, 17:33 - bay, ČTK
08. dubna 2010, 17:33

Prodej luxusních a sportovních vozů v Česku v prvním čtvrtletí vzrostl o 80 procent na téměř 300 automobilů. Vyšší střední třída zaznamenala nárůst na dvojnásobek.

Autor: Martin Siebert

Ferrari se základní cenou od čtyř milionů korun si v letošním roce podle údajů Svazu dovozců automobilů koupilo 12 zájemců, zatímco ve stejném období loni se prodaly pouze dva vozy. Prodej vozů značky Maserati se zvednul ze čtyř na sedm vozů a Porsche se prodalo 56 vozů, což znamená nárůst o 133 procent.

Dařilo se i tzv. prémiovým značkám, zatímco Audi s růstem téměř o čtyři procenta na 755 aut kopírovala růst celého trhu, BMW rostlo o čtvrtinu na 774 vozů. Mercedes zvýšil prodej osobních vozů a lehkých dodávek o sedm procent. „Je předčasné hovořit o tom, že skončila krize, nicméně dalším faktorem, který ovlivnil nárůst prodejů v prémiovém segmentu, je registrace vozidel do června 2009 a využití zrychlených odpisů na dva roky pro firemní klientelu,“ uvedl generální ředitel BMW ČR Martin Saitz.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče