Prodej LCD se zvyšuje, naopak plazma zaostává

26. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. listopadu 2007, 00:00

Ve třetím čtvrtletí se v celém světě prodalo 50,6 milionu televizorů všech technologií. Proti druhému čtvrtletí je to nárůst asi o 18 procent a proti stejnému období loni o 11 procent. Oznámila to americká konzultační společnost DisplaySearch. Na růstu se podílí vysoká poptávka v Evropě a rostoucí obliba LCD televizorů, kterých se ve čtvrtletí prodal rekordní počet.

Velkou zásluhu na růstu prodeje v Evropě mají země ve střední a východní části kontinentu, tedy v oblasti, kde leží i Česká republika. V těchto zemích značně roste zájem o televizory s plochou obrazovkou, které tvoří až polovinu prodeje všech televizorů.

Podíl plazmy na celkovém trhu televizorů s plochou obrazovkou v posledních letech klesá. Na vině je ale především změna strategie výrobců LCD, kteří se posunuli i do segmentu velkých obrazovek s úhlopříčkou 40 palců a více (nad 101 centimetrů). Tak velké obrazovky byly dříve vidět prakticky jen u plazmových televizorů.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít