Prodej LCD se zvyšuje, naopak plazma zaostává

26. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. listopadu 2007, 00:00

Ve třetím čtvrtletí se v celém světě prodalo 50,6 milionu televizorů všech technologií. Proti druhému čtvrtletí je to nárůst asi o 18 procent a proti stejnému období loni o 11 procent. Oznámila to americká konzultační společnost DisplaySearch. Na růstu se podílí vysoká poptávka v Evropě a rostoucí obliba LCD televizorů, kterých se ve čtvrtletí prodal rekordní počet.

Velkou zásluhu na růstu prodeje v Evropě mají země ve střední a východní části kontinentu, tedy v oblasti, kde leží i Česká republika. V těchto zemích značně roste zájem o televizory s plochou obrazovkou, které tvoří až polovinu prodeje všech televizorů.

Podíl plazmy na celkovém trhu televizorů s plochou obrazovkou v posledních letech klesá. Na vině je ale především změna strategie výrobců LCD, kteří se posunuli i do segmentu velkých obrazovek s úhlopříčkou 40 palců a více (nad 101 centimetrů). Tak velké obrazovky byly dříve vidět prakticky jen u plazmových televizorů.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče