Prodej LCD se zvyšuje, naopak plazma zaostává

26. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. listopadu 2007, 00:00

Ve třetím čtvrtletí se v celém světě prodalo 50,6 milionu televizorů všech technologií. Proti druhému čtvrtletí je to nárůst asi o 18 procent a proti stejnému období loni o 11 procent. Oznámila to americká konzultační společnost DisplaySearch. Na růstu se podílí vysoká poptávka v Evropě a rostoucí obliba LCD televizorů, kterých se ve čtvrtletí prodal rekordní počet.

Velkou zásluhu na růstu prodeje v Evropě mají země ve střední a východní části kontinentu, tedy v oblasti, kde leží i Česká republika. V těchto zemích značně roste zájem o televizory s plochou obrazovkou, které tvoří až polovinu prodeje všech televizorů.

Podíl plazmy na celkovém trhu televizorů s plochou obrazovkou v posledních letech klesá. Na vině je ale především změna strategie výrobců LCD, kteří se posunuli i do segmentu velkých obrazovek s úhlopříčkou 40 palců a více (nad 101 centimetrů). Tak velké obrazovky byly dříve vidět prakticky jen u plazmových televizorů.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče