Prodávejte zájezdy přes televizi

22. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
22. května 2006, 00:00

NETRADIČNÍ INZERCE Divák sleduje na obrazovce atraktivní záběry písčitých pláží, průzračného moře a luxusních hotelů. Vzbudí to v něm zájem. Zvedne telefon a přímo v televizi si okamžitě objedná cestu do právě představeného letoviska. I tak může vypadat prodej zájezdů vaší cestovní kanceláře.

NETRADIČNÍ INZERCE Divák sleduje na obrazovce atraktivní záběry písčitých pláží, průzračného moře a luxusních hotelů. Vzbudí to v něm zájem. Zvedne telefon a přímo v televizi si okamžitě objedná cestu do právě představeného letoviska. I tak může vypadat prodej zájezdů vaší cestovní kanceláře.

Prodej turistických zájezdů přes televizi je ve světě běžný. V České republice se objevil zřejmě vůbec první pořad podobného typu teprve nedávno.

„Od 24. dubna letošního roku jsme začali vysílat pořad Šťastná půlhodinka. Slovem i obrazem v něm představujeme různé turistické destinace. Diváci si mohou v průběhu pořadu rezervovat zájezd do právě představených míst, a to za akční ceny,“ říká Natálie Lišková, programová ředitelka televize Top TV.

Pořad se vysílá živě každé pondělí a čtvrtek od devíti hodin. Objednávat lze ještě tentýž den znovu při odpoledních reprízách. Speciální cenová nabídka platí jen pro diváky, kteří se do televize dovolají během „šťastných“ třiceti minut. Jedná se o last minute nabídky s odletem do týdne. Někdy následuje odlet dokonce již druhý den. Přesto je zájem velký. „Během pořadů, které se dosud vysílaly, jsme vždycky prodali všechna nabízená místa. Naopak jsme většinou nemohli uspokojit všechny zájemce. Platí pořekadlo kdo dřív přijde, ten dřív mele. Tedy kdo dřív zavolá,“ vysvětluje Daniel Plovajko, který v pořadu představuje nabídku cestovní kanceláře Fischer.

Televize je podle něj ideálním médiem, kde lze dovolenou inzerovat. „V pořadu ukazujeme záběry letovisek i fotky konkrétních hotelů, kde bude zájemce bydlet. Navíc můžeme v živém vysílání zmínit nejaktuálnější informace přímo z místa. Třeba jaké je tam právě počasí,“ pochvaluje si Plovajko. „Formou reportáží představujeme i fakultativní výlety, které si může turista v místě dopřát. Třeba když jsme nabízeli přímořskou dovolenou na Krétě, pustili jsme divákům i příspěvek o tom, co je možné vidět během výletu do hlavního města Heraklionu,“ pokračuje.

ZÍTRA LETÍŠ K MOŘI

Za necelý měsíc, kdy se pořad vysílá, se v něm objevilo již zhruba deset destinací. „A nejde jen o středomořská letoviska. Nabízeli jsme už třeba i dovolenou v Dominikánské republice,“ uvádí Plovajko.

Rychlost, se kterou se musí divák rozhodnout ke koupi a připravit na cestu, není problémem. Čeští turisté jsou totiž z posledních let již zvyklí na nabídky na poslední chvíli a kvůli slevám je naopak sami vyhledávají. „Pokud si nestačí vyzvednout letenky na naší pobočce, nezatěžujeme je žádnou zbytečnou administrativou. Všechny věci vyřídí prostřednictvím call centra. Odjedou rovnou na letiště, kde si vyzvednou připravenou letenku i příslušné poukazy a mohou okamžitě letět,“ dodává. Podle něj je pořad pro cestovní kancelář přínosný hned dvojím způsobem. Nejen, že umožňuje prodat aktuálně volná místa v zájezdech, ale přispívá též k dlouhodobé image cestovní kanceláře a ukazuje divákům turistické cíle, služby i servis, které jsou v nabídce společnosti.

NEJEN CESTOVKY

Moderním způsobem u nás prodává zájezdy přes televizní obrazovku zatím jen CK Fischer. Podle Natálie Liškové ale může podobnou možnost využít jakákoli jiná česká cestovní kancelář. „Televize je díky tomu, že inspiruje klienta konkrétními záběry, pro inzerci zájezdů opravdu nejvhodnějším médiem,“ říká.

Stejným způsobem začínají inzerovat i firmy z jiných oborů, nejen z cestovního ruchu. „Aktuální slevy nabízí prostřednictvím naší televize třeba i internetová společnost TV Mall,“ uvádí Lišková. Metoda opět kombinuje tři výhody televizního živého vysílání. Výrobek můžete ukázat, okamžitě informovat o aktuálních slevách a divák jej může bezprostředně v reálném čase koupit. Lišková proto věří, že se bude tento způsob prodeje velmi rychle rozšiřovat.

VÝHODY PRODEJE V TELEVIZI

  • Divák vidí destinaci i hotel na vlastní oči
  • Živé vysílání umožňuje nabízet last minute zájezdy
  • Aktuální zprávy přímo z destinace
  • Klient nakupuje pod dojmem záběrů
  • Časově omezená sleva přiměje diváka k rychlému rozhodnutí
  • Pořad posiluje celkovou image cestovní kanceláře

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče