Prodávající musí být realista

31. prosince 2007, 00:00 - Petra Sýkorová
31. prosince 2007, 00:00

BÝVALÝ SPOLUMAJITEL PAPIRIUSU PETR SÝKORA - Po třinácti letech fungování koupil loni dodavatele kancelářských potřeb, společnost Papirius, konkurent – Office Depot. Co radí bývalý spolumajitel Papiriusu Petr Sýkora těm, kteří se prodat teprve chystají?

Je cena, za kterou má být podnik prodán „až na prvním místě“?

Záleží na prodávajícím. Pro nás bylo například velmi důležité i to, kdo je kupujícím, jaké má jméno, strategické zájmy a další plány pro rozvoj společnosti.

Měly by jít při prodeji podniku city stranou?

Myslím, že ne. Žijeme proto, abychom měli ze svého života dobrý pocit (i když si ho každý třeba definujeme jinak). V podnikání, tak jako ve všech jiných oblastech života, jsou pocity, city a vášeň důležité. Byznysmeni nejsou obvykle „chladné kalkulačky“, i když to tak někdy může vypadat.

Jak nejlépe vysvětlit zaměstnancům, že je prodáváte?

Nekecat a nemlžit. V určité fázi by klíčoví lidé ve firmě měli o celé věci vědět. Vždyť díky jejich úsilí a úsilí dalších podnik funguje a má nějakou hodnotu. V naší společnosti o tom manažerský tým s předstihem věděl.

A čím přesvědčit kupující o ceně?

Podle mého názoru je to nejlépe vidět při osobním setkání s některými z nich. Kupující si kupuje budoucnost a tým, který ji dosáhne.

Je možné poznat, že to kupující myslí vážně?

Chce to zkušenosti, ptát se, kupujícího poznat a pokusit se zjistit, proč má vlastně o podnik zájem.

Znáte spolehlivý způsob, jakým lze potenciální kupující odradit?

Kupující odrazuje netransparentnost, nedodržování zákonů, nefér jednání. Tedy obvyklé věci, které by odradily i ostatní obchodní partnery.

A jak dosáhnout co nejvýhodnějších podmínek?

Nejlepší cesta, jak dosáhnout dobré ceny, je „nepotřebovat“ nebo „příliš nechtít“ prodat. Toto však musí být opravdové – snadno se to v určitých fázích jednání pozná. Lidé se často domnívají, že jejich podnik má větší cenu, než je reálná. Obvykle jsou pak očekávání prodávajících nesplnitelná. Prodávající musí být realista.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít