Proč to dělat lehce...

29. března 2005, 00:00 - (rd)
29. března 2005, 00:00

glosa Finanční arbitr rozhodl, že Komerční banka musí uhradit svému klientovi zmizelé peníze z účtu. Okradený muž ovládal své peníze přes internet a kdosi zneužil jeho malých počítačových znalostí. Speciálním programem napadl jeho počítač, ukradl mu identitu, přihlásil se do bankovního systému místo něj a převedl peníze (viz str.

glosa

Finanční arbitr rozhodl, že Komerční banka musí uhradit svému klientovi zmizelé peníze z účtu. Okradený muž ovládal své peníze přes internet a kdosi zneužil jeho malých počítačových znalostí. Speciálním programem napadl jeho počítač, ukradl mu identitu, přihlásil se do bankovního systému místo něj a převedl peníze (viz str. 26).

Banka se před finančním arbitrem hájila tím, že zabezpečení klientova počítače nemohla ovlivnit. Arbitr jí za pravdu nedal - nikde v obchodních podmínkách totiž nebylo striktně stanoveno, co všechno musí klient udělat, aby bylo jeho internetové bankovnictví bezpečné.

Důsledek akce je jasný. Banky rozepíší obchodní podmínky na několik dalších listů tak, že se v nich už skutečně nikdo nevyzná. Lepší by přitom bylo, aby své klienty s možnými riziky internetového bankovnictví seznámily rovnou při uzavírání smlouvy. Jenže to by si to pak třeba někdo mohl rozmyslet a banky by přišly o kšeft.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče