Proč nejsou normy zdarma?

05. března 2007, 00:00 - Zuzka
05. března 2007, 00:00

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007)Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel.

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007) Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel… Ke snížení limitů emisí automobilů** Úsilí o snížení emisí skleníkových plynů považujeme za správný cíl, ale je třeba volit vhodné prostředky. Návrh Evropské komise zveřejněný 7. února 2007 (na snížení limitu emisí CO2 pro osobní automobily na 130g/km do roku 2012) se z tohoto pohledu jeví jako značně problematické administrativní opatření. Svaz průmyslu a dopravy požaduje, aby se problematika snížení emisí řešila komplexně, tedy nejen na úkor výroby automobilů. Vytržení pouze jednoho segmentu ze systému je možno hodnotit jako prvek diskriminace daného oboru. Ekologické efekty navrhovaného opatření jsou sporné, negativní důsledky pro evropský automobilový průmysl téměř jisté. Návrh může vést k útlumu výroby, což by v České republice mohlo ohrozit řadu pracovních míst. Přínos pro životní prostředí vychází z odhadů - skutečný efekt dosud nebyl vyhodnocen ani u limitů daných nynější směrnicí. Povinnost se vztahuje jen na evropské výrobce, což představuje dveře dokořán pro jejich konkurenty. Jde o skokové zpřísnění nynějších norem bez dostatečné doby na přípravu. Splnění si vyžádá nákladné technické a technologické úpravy, a to v poměrně krátkém termínu čtyř let. Tato doba je příliš krátká na vývoj nových konstrukčních prvků - takových, které by se vedle ekologických limitů vešly i do těch ekonomických. Zejména v Česku (ale i v dalších nových členských zemích) může být toto opatření z ekologického hlediska kontraproduktivní. Případné zdražení nových automobilů by ještě zhoršilo současný negativní trend obnovy vozového parku. Je tu také řada nevyjasněných otázek. Například kde oslabený automobilový průmysl vezme prostředky na předpokládaný vývoj „inteligentních“ vozů na obnovitelná paliva. Svaz průmyslu a dopravy ČR

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít