Proč nejsou normy zdarma?

05. března 2007, 00:00 - Zuzka
05. března 2007, 00:00

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007)Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel.

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007) Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel… Ke snížení limitů emisí automobilů** Úsilí o snížení emisí skleníkových plynů považujeme za správný cíl, ale je třeba volit vhodné prostředky. Návrh Evropské komise zveřejněný 7. února 2007 (na snížení limitu emisí CO2 pro osobní automobily na 130g/km do roku 2012) se z tohoto pohledu jeví jako značně problematické administrativní opatření. Svaz průmyslu a dopravy požaduje, aby se problematika snížení emisí řešila komplexně, tedy nejen na úkor výroby automobilů. Vytržení pouze jednoho segmentu ze systému je možno hodnotit jako prvek diskriminace daného oboru. Ekologické efekty navrhovaného opatření jsou sporné, negativní důsledky pro evropský automobilový průmysl téměř jisté. Návrh může vést k útlumu výroby, což by v České republice mohlo ohrozit řadu pracovních míst. Přínos pro životní prostředí vychází z odhadů - skutečný efekt dosud nebyl vyhodnocen ani u limitů daných nynější směrnicí. Povinnost se vztahuje jen na evropské výrobce, což představuje dveře dokořán pro jejich konkurenty. Jde o skokové zpřísnění nynějších norem bez dostatečné doby na přípravu. Splnění si vyžádá nákladné technické a technologické úpravy, a to v poměrně krátkém termínu čtyř let. Tato doba je příliš krátká na vývoj nových konstrukčních prvků - takových, které by se vedle ekologických limitů vešly i do těch ekonomických. Zejména v Česku (ale i v dalších nových členských zemích) může být toto opatření z ekologického hlediska kontraproduktivní. Případné zdražení nových automobilů by ještě zhoršilo současný negativní trend obnovy vozového parku. Je tu také řada nevyjasněných otázek. Například kde oslabený automobilový průmysl vezme prostředky na předpokládaný vývoj „inteligentních“ vozů na obnovitelná paliva. Svaz průmyslu a dopravy ČR

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít