Proč nejsou normy zdarma?

05. března 2007, 00:00 - Zuzka
05. března 2007, 00:00

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007)Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel.

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007) Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel… Ke snížení limitů emisí automobilů** Úsilí o snížení emisí skleníkových plynů považujeme za správný cíl, ale je třeba volit vhodné prostředky. Návrh Evropské komise zveřejněný 7. února 2007 (na snížení limitu emisí CO2 pro osobní automobily na 130g/km do roku 2012) se z tohoto pohledu jeví jako značně problematické administrativní opatření. Svaz průmyslu a dopravy požaduje, aby se problematika snížení emisí řešila komplexně, tedy nejen na úkor výroby automobilů. Vytržení pouze jednoho segmentu ze systému je možno hodnotit jako prvek diskriminace daného oboru. Ekologické efekty navrhovaného opatření jsou sporné, negativní důsledky pro evropský automobilový průmysl téměř jisté. Návrh může vést k útlumu výroby, což by v České republice mohlo ohrozit řadu pracovních míst. Přínos pro životní prostředí vychází z odhadů - skutečný efekt dosud nebyl vyhodnocen ani u limitů daných nynější směrnicí. Povinnost se vztahuje jen na evropské výrobce, což představuje dveře dokořán pro jejich konkurenty. Jde o skokové zpřísnění nynějších norem bez dostatečné doby na přípravu. Splnění si vyžádá nákladné technické a technologické úpravy, a to v poměrně krátkém termínu čtyř let. Tato doba je příliš krátká na vývoj nových konstrukčních prvků - takových, které by se vedle ekologických limitů vešly i do těch ekonomických. Zejména v Česku (ale i v dalších nových členských zemích) může být toto opatření z ekologického hlediska kontraproduktivní. Případné zdražení nových automobilů by ještě zhoršilo současný negativní trend obnovy vozového parku. Je tu také řada nevyjasněných otázek. Například kde oslabený automobilový průmysl vezme prostředky na předpokládaný vývoj „inteligentních“ vozů na obnovitelná paliva. Svaz průmyslu a dopravy ČR

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Někteří lidé se ve Windows 8.1 nemohou přihlásit prostřednictvím účtu Microsoft
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít