Proč jsou silnice zničené

03. dubna 2006, 00:00 - admin
03. dubna 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na článek v Profitu č. 13/2006) Dobrý den, rád bych napsal pár řádek k článku o údržbě silnic po zimě. Vypadá to, jako kdyby to byla samozřejmost, že silnice je potřeba neustále opravovat. Ale podívejte se za hranice, hlavně do Německa nebo Rakouska.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na článek v Profitu č. 13/2006) Dobrý den, rád bych napsal pár řádek k článku o údržbě silnic po zimě. Vypadá to, jako kdyby to byla samozřejmost, že silnice je potřeba neustále opravovat. Ale podívejte se za hranice, hlavně do Německa nebo Rakouska. Kdykoliv jedu po tamních nejen dálnicích ale i silnicích 1. a 2. třídy a často i nižších tříd, tak se mi jenom zcela výjimečně stává, že tam je nějaká díra a podobně. Že by je tam tak rychle dokázali vždycky opravit? Kdepak! Oni prostě tu původní práci udělají tak kvalitně, že se po jedné nebo dvou zimách ta silnice nezničí. Už dávno poznali, že je lepší udělat něco sice možná dražšího, ale zato pořádného a trvalého. Než to odfláknout, snažit se za každou cenu šetřit, ale pak to muset každé dva roky dělat prakticky znova. Já jsem jenom taxikář, ale můj bratr vlastní malou stavební firmu. Ta se ve veřejných zakázkách pokouší prorazit právě důrazem na tuhle kvalitu. Jenže úřady se snaží jen a jen šetřit, takže je zajímá jen to, co bude letos, a ne co vydají jejich nástupci za další tři roky na opravách. Přitom přece už ve smlouvě o veřejné zakázce by měla být tak přísná kritéria pro kvalitu silnice, že by (bez navýšení ceny!) měla původní stavební firma odpovídat za všechny nutné opravy v dalších několika letech, tj. poskytovat jakousi záruku. To se často v praxi neděje. Kamil Horák**

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít