Pro pana nadlesního

13. května 2009, 16:45 - Karel Zaoral
13. května 2009, 16:45

Z pokusu se stala nová produktová řada

První allroad se čtyřmi kruhy ve znaku byl odvozený z modelu A6. Původně šlo jen o výstřel do tmy a nástupce pro novou řadu A6 se vlastně ani neplánoval. Jenže neviditelná ruka trhu zaúřadovala a kvůli A6 Allroad se strhla v autosalonech Audi skoro pranice. Letos to Audi zkouší ještě o řadu níž. Z kombi modelové řady 4 vznikl nový zástupce kategorie lehce terénních vozidel. Od běžné A4 se allroad liší zejména vizuálně, mimo to jsou však přítomny i funkční úpravy napomáhající lepší průchodnosti terénem. Předně jde o zvýšenou světlou výšku vozu a o ochranu proti nástrahám přírody v podobě plastových a hliníkových lišt a lemování. Podvozek chrání plech z ušlechtilé oceli, který o sobě dává vědět zakončením u zadního nárazníku. Oproti běžné A4 je přepracovaný také přední nárazník a boční profil vozu. Samozřejmostí pro auto s nádechem outdooru je pohon všech čtyř kol quattro a bonusem vysoká úroveň standardní výbavy. Interiér vozu se neliší od klasických kombi A4, allroad však začíná na vyšším stupni vybavení. Testovaný vůz v poměrně netradiční ořechově hnědé metalíze byl vybaven již poměrně vysokým stupněm luxusu, který zahrnoval plně seřiditelná kožená sedadla, dřevěné dekory a podobně. Klasická A4 je jedním z nejbezpečnějších vozů své třídy a z ní odvozený allroad má podobné ambice. Konstrukce karoserie proto obsahuje vysoký podíl plechů z vysokopevnostních druhů ocelí, zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy a na přání také boční airbagy i na zadních sedadlech. Jízda v tomto stupni luxusu je odpovídající výčtu výbavy, jen při pohledu na soupis příplatků se protáčejí panenky. A4 je jedním z mála modelů, jejichž cena se od základního provedení může příplatkovým vybavením téměř ztrojnásobit. Nicméně zhruba tisíc kilometrů jen s drobnými přestávkami na kafe lze v tomhle voze absolvovat bez následné nutné návštěvy u chiropraktika. Podobný komfort umí ještě Lexus IS a pak už v téhle třídě asi nikdo.
Mimo město i dálnici je A4 allroad díky nízko položenému těžišti a větší šířce poměrně příjemné auto. Permanentní 4 x 4 sice není moc na driftování, ale přesné a rychlé průjezdy zatáčkami jsou zábavné. Mírná nedotáčivost, vlastní zejména vyšším modelům značky, se téměř neprojevuje, snad jen při opravdu hodně agresivní jízdě, a i pak ji lze korigovat. Mimo asfaltové cesty si allroad počíná už méně sebejistě. Světlá výška je sice vyšší než v případě klasické A4, přesto na nějaké divočení na polních nebo lesních cestách nestačí. Pokud se ale řidič potřebuje pouze přemístit přes lesní technikou hodně rozbitý úsek, jízda krokem a volba správné trasy tohle auto dokážou přenést přes takový tankodrom, že při zpětném pohledu na projetou trasu budete pro návrat hledat raději alternativní trasu. Systém quattro, doplněný o takzvaný ORD-off road detection, který automaticky rozpoznává povrch, po němž se vůz pohybuje, a dle těchto informací upravuje nastavení poměru hnací síly, zde pracuje na jedničku. Velmi dobré jízdní vlastnosti má na svědomí nejen skvělý podvozek, ale také přeplňovaný naftový dvoulitr a přesná šestistupňová manuální převodovka. Motor, nutno dodat, že z nabídky dieselů jde o ten základní, nabízí 170 koní a nízkou spotřebu kolem sedmi litrů. Vzhledem k tomu, že testovací vůz měl najeto jen necelé dva tisíce kilometrů, lze očekávat, že časem spotřeba ještě dále klesne.

tabulka:
Audi A4 Allroad Quattro
motor: přeplňovaný naftový čtyřválec
objem: 1968 ccm
nejvyšší výkon: 120 kw
nejvyšší rychlost: 213km/h
zrychlení 0–100 km/h: 8,9 s
převodovka: manuální šestistupňová
spotřeba: 6,4 l
cena: 1 091 000,- včetně DPH (základní)

klady
- Jízdní vlastnosti
- Komfort
- Materiály zápory
- Méně prostoru pro posádku
- Cena

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti,…
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Technologie
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít