Pro nové auto do restaurace

11. září 2008, 13:34 - Karel Zaoral
11. září 2008, 13:34

Petrem Žemličkou

Prodej nových i ojetých vozidel má svá nepsaná pravidla. Prodejce potenciálnímu klientovi řekne cokoliv, aby prodal, a zákazník z toho ničemu nevěří. Stejně tak prostředí showroomů je až na firemní identitu jednotlivých značek prakticky totožné – dubové dekory kryjí levný dřevotřískový nábytek a ze všech stran se na potenciální zákazníky hrne záplava předraženého originálního příslušenství. V takové atmosféře má jednání o nákupu vozu za několik milionů korun často podivnou příchuť. Značka Lexus se pokusila zavedené klišé změnit. O tom, jak se po roce fungování projekt Lexus Lounge by L’Angolo osvědčil, hovořil týdeník EURO s jeho manažerem Petrem Žemličkou.

EURO: Projekt lifestylového centra značky Lexus v prostředí jedné ze špičkových pražských restaurací byl původně uveden jen na zkoušku. Lze jej dnes již považovat za stabilní součást image značky? ŽEMLIČKA: Ano, tento náš projekt je velmi úspěšný. Jeho úkolem není přímo prodej vozů, nýbrž zvyšování povědomí o značce Lexus, zejména pak o její hybridní technologii. Přizpůsobení celého patra restaurace Kogo-L’Angolo do tvarů a motivů Lexus nám umožňuje netradiční péči o odborná i lifestylová média a zákazníky.

EURO: Projevili o projekt Lexus Lounge zájem i zahraniční importéři značky? ŽEMLIČKA: Z evropských importérů prozatím nikdo podobný projekt nemá. Velký zájem o tento lifestylový koncept však projevili z Itálie, Ruska a Španělska. Na výslednou podobu Lexus Lounge se přijel podívat i evropský prezident Lexusu Karl Schlicht.

EURO: Oproti klasickému showroomu má prostředí luxusní restaurace mnoho výhod. Co zákazníci oceňují nejvíce? ŽEMLIČKA: Výhodou Lexus Lounge je unikátní přístup ke komunikaci automobilové značky v ČR. Skutečnost, že si při jednání o svém novém voze zákazník vychutnal pětihvězdičkový oběd, prohlédl lifestylové zázemí značky a přitom neformální cestou obdržel požadované informace, a to i technického rázu, je pro něj ve srovnání s běžnými postupy jen těžko zapomenutelná. Lexus Lounge na lidi působí příjemným dojmem, což dokazují i opakované návštěvy. Cílem je předat zákazníkovi maximum možných informací, prodej je pak následně záležitostí našich autorizovaných prodejců. Někteří zákazníci zpočátku k celému projektu přistupují s pochybnostmi – ti však zpravidla odcházejí nejspokojenější. Pro mnohé je obchodní schůzka či oběd, při kterém zároveň mohou získat veškeré informace o značce Lexus nebo si zarezervovat vůz na testovací jízdu, spojením příjemného s užitečným.

EURO: Prodej nových automobilů letos spíše klesá. Jaké jsou vaše cíle? ŽEMLIČKA: V letošním roce se nám daří držet prodej na úrovni roku loňského, a to i bez modelových novinek, které očekáváme v letech příštích. Zajímavý je narůstající podíl modelů s hybridním pohonem na celkových registracích, který v letošním roce prozatím činí téměř šedesát procent z prodaných vozů, zatímco v roce 2007 to bylo čtyřicet procent. Letos očekáváme prodej kolem 190 vozů.

EURO: Vidíte možný potenciál v oblasti firemních flotil vozů a v opětovném prodeji ojetých aut vykoupených protiúčtem? ŽEMLIČKA: Přestože jsme v této oblasti poměrně nová značka, daří se prodej touto cestou zvyšovat. I zde sledujeme velký růst zájmu o hybridní technologie. Zajímavým argumentem pro fleetové manažery je nyní novinka v podobě osvobození od silniční daně, které se vztahuje na všechny hybridní modely. U ojetých vozů je ještě řada úkolů před námi. Důležitým krokem bylo spuštění webové aplikace pro ojeté vozy na našich webových stránkách. Jasným prodejním argumentem je vysoká spolehlivost a s ní spojená nízká poruchovost našich vozů. Na ideálním uzavření cyklu obchodu s ojetými vozy ale ještě musíme pracovat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít