Privátní značky se představily v Amsterdamu

21. června 2004, 00:00 - admin
21. června 2004, 00:00

OFICIÁLNÍ ÚČAST ČR NA VELETRHU PLMA Nabízet výrobky pod značkou velkých mezinárodních řetězců se rychle učí i české firmy, což potvrdil iletošní 20. ročník veletrhu PLMA v nizozemském Amsterdamu.

OFICIÁLNÍ ÚČAST ČR NA VELETRHU PLMA

Nabízet výrobky pod značkou velkých mezinárodních řetězců se rychle učí i české firmy, což potvrdil iletošní 20. ročník veletrhu PLMA v nizozemském Amsterdamu.

Mezinárodní veletrh PLMA´s W orld of Private Label 2004 je největším veletrhem výhradně zaměřeným na privátní značky a obchodní řetězce. Organizátor veletrhu, asociace PLMA (Private Label Manufacterer Asociation) je jediná, která organizuje tento typ veletrhu. V Evropě se jedná o jediný veletrh s tímto zaměřením. Je výhradně zaměřen na odbornou veřejnost z řad nadnárodních řetězců, velkoobchodů a výrobců privátních značek. „Loni, kdy se tohoto kontraktačního veletrhu ČR oficiálně zúčastnila poprvé, zde vystavovalo 25 firem. Letos jich už bylo 37, což je opravdu velice silné zastoupení,“ dokládá stoupající trend Hanka van der Mark, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Rotterdamu. Veletrh World of Private Label 20004 je do určité míry velmi specifický. Akce totiž skýtá jedinečnou příležitost proniknout do nadnárodních řetězců a na mezinárodní trhy, setkat se s novými partnery, upevnit stávající obchodní vztahy, zapsat se do mezinárodního povědomí a především získat nové kontrakty. „Jsme zastoupeni téměř ve všech domácích řetězcích, vyvážíme do řady zemí. Pod privátní i vlastní značkou dodáváme už i do jednoho z pobaltských řetězců,“ nastínila strategii konzervárenské společnosti Hamé její marketingová ředitelka Marcela Mitáčková. „Každým rokem jezdíme na jiný veletrh, abychom se do povědomí obchodníků zapsali jako evropská firma,“ vysvětluje svůj podnět k prezentaci na výstavě PLMA Ladislav Denk z masokombinátu Váhala. N a druhou stranu přináší firmám rozhodnutí včlenit se do sítí silných řetězců také citelné hrozby. Ostatně to přiznává i prezident PLMA Brian Sharoff: „Pod značkou řetězce si nevytváříte svůj vlastní brand, neexistuje žádná tradice vašeho jména. Nikdo vás ostatně nenutí, můžete si svobodně vybrat, zda jít cestou privátní značky, či nikoliv.“ Dalším znatelným rizikem privátních značek je tlak ze strany řetězců na nízké ceny. Konkurence v oboru je přitom velmi silná a proto rozhodně ne všechny firmy dlouhodobě uspějí. Každá firma se tedy musí rozhodnout, jakou strategii zvolí - pod vlastní, či privátní značkou. Ideální pro mnohé firmy může být kombinace obojího. Daný fakt potvrzuje i skutečnost, že až 90 procent členů asociace PLMA prodává jak pod svou, tak privátní značkou. Zatím to vypadá, že privátní značky získávají na oblibě. Celosvětově každým rokem roste tento business o úctyhodných 10 procent. „Trh privátních značek vykazuje neustálý růst a v západní Evropě dosahuje podíl privátních značek 25 procent na celkových obratech. V ČR je tento ukazatel na deseti procentech a dá se předpokládat nárůst na úroveň západních ekonomik,“ předpovídá Jitka Hanzlíčková, ředitelka agentury CzechTrade. Čerstvý vstup ČR do EU výrazně ovlivní a urychlí tyto tendence a v tomto segmentu se dá očekávat výrazný vzestup.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít