Přírůstek mezi manažerské vozy

06. února 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
06. února 2006, 00:00

KIA MAGENTIS Sedan Kia Magentis odhodil svůj poněkud konzervativní vzhled. Jeho cílem je splnit všechny požadavky evropských zákazníků. Magentis je dalším přírůstkem v rámci kompletní obnovy modelové řady korejské automobilky Kia Motors. Poprvé v segmentu D nabízí Kia svým zákazníkům možnost volby mezi zážehovým a vznětovým motorem.

foto: Kia

KIA MAGENTIS Sedan Kia Magentis odhodil svůj poněkud konzervativní vzhled. Jeho cílem je splnit všechny požadavky evropských zákazníků.

Magentis je dalším přírůstkem v rámci kompletní obnovy modelové řady korejské automobilky Kia Motors. Poprvé v segmentu D nabízí Kia svým zákazníkům možnost volby mezi zážehovým a vznětovým motorem. Nový dvoulitrový vznětový motor CRDi vybavený turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek VGT zaručuje optimální hospodárnost a nízké emise. Rovněž vyhovuje požadavkům emisních předpisů Euro 4 a je z hlediska výkonu ve své třídě plně konkurenceschopný.

Vzhledem ke svému předchůdci je nyní Magentis vyšší, širší i delší a vyznačuje se i větším rozvorem kol či zmenšeným převisem přídě. Tím také vyniká zesílená konstrukce vozu s výrazně prostornější kabinou a zvětšený zavazadlový prostor.

DVĚ VERZE, TŘI MOTORY

Čeští zákazníci si mohou vybrat ze dvou úrovní výbav, EX a EX+, dvou zážehových 2,0 CVVT a 2,7 V6 CVVT a jednoho vznětového motoru 2,0 CRDi VGT (všechny splňují emisní předpis Euro 4), pěti nebo šestistupňové manuální a pětistupňové automatické převodovky.

Nejluxusnější provedení Magentis 2,7 V6 EX+ se dodává s nejvýkonnějším, celkově zmodernizovaným zážehovým šestiválcem s proměnným časováním ventilů CVVT. Ten poskytuje výkon 188 koní a od ostatních provedení se liší dvojitou koncovkou výfuku.

Zcela nový dvoulitrový zážehový motor Theta, dostupný v obou stupních výbav EX i EX+, vyniká tichým chodem, hospodárností a moderním systémem proměnného časování ventilů CVVT. Jeho maximální výkon je 145 koní. Vznětový motor 2.0 CRDi, který se v sedanu značky Kia objevuje úplně poprvé, bude rovněž k dispozici s oběma stupni výbav.

KOMPLETNÍ BEZPEČNOSTNÍ VÝBAVA Vzhledem ke stále rostoucím požadavkům zákazníků na vysokou úroveň aktivní a i pasivní bezpečnosti věnovala automobilka Kia pozornost tomu, aby se nový Magentis zařadil k nejbezpečnějším vozům ve své třídě. Výkonná brzdová soustava je standardně vybavena systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD. Magentis je také dodáván s elektronickým stabilizačním programem ESP a protiprokluzovým systémem TCS a brzdovým asistentem BAS. K dispozici je také celá řada prvků pasivní bezpečnosti sloužících k ochraně cestujících v případě, kdy nelze zabránit srážce. Konstrukce karoserie zaručuje řízenou deformaci při nárazu a tím potřebnou ochranu při čelních, bočních a zadních nárazech nebo při převrácení vozidla. V předních i zadních dveřích jsou navíc umístěny zesílené boční výztuhy, jež jsou také součástí integrovaného systému poskytujícího cestujícím vysoký stupeň ochrany. AIRBAGŮ NENÍ NIKDY DOST Nový Magentis je standardně vybaven dvěma předními, bočními a hlavovými airbagy. Model je prvním vozidlem značky Kia, které je vybaveno airbagy chránícími nejen hrudník, ale také oblast pánve. KIA MAGENTIS 2.0 CVVT**

Typ vozu pětimístný sedan

Objem motoru 1988 ccm

Max. výkon 106,3 kW

Max. rychlost 208 km /hod

Zrychlení 0-100 8,4 sekundy

Průměrná spotřeba 7,7 l/100 km

Objem zavazadlového prostoru 420 litrů

Cena od 529 980 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče