Přílišná lehkost nákladové korby

29. března 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. března 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat? Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku.

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP

Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat?

Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku. Vepředu masivní kapota s chromováním a robustními blatníky, pak kabina jakoby useknutá v půli a za ní otevřená nákladní korba. Pod kapotou silný motor, v našem případě naftový čtyřválec o výkonu 133 koní. Pohon lze přepínat ze dvou zadních na všechna čtyři kola, ve spojení s redukcí a zadní tuhou nápravou má systém zaručit výbornou průchodnost těžkým terénem. Tomu odpovídá i světlá výška auta 22 centimetrů, takže stroj může zvládnout i slabší kládu přes cestu.

Jaké jsou naše dojmy? S pick-upem jsme nejdříve vyjeli na silnici. Jízda tu připomíná svezení v traktoru, vysoký stroj stavěný na sílu není pro dlouhé jízdy na asfaltu ideální. Dovnitř se pohodlně vejdou jen dva lidé -zadní třímístná lavice je spíše nouzová, dobrá tak pro dělníky mířící na blízkou stavbu. Na dálnici sice Nissan vyvine 160 kilometrů v hodině, ale už se na masivních pneumatikách dost třese. Dobře je mu tak do 120 kilometrů v hodině.

Pick-up by měl být pánem v terénu. Jenže ani tady nebyla jízda s naším strojem ideální. Jeho problémem je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady. Museli jsme často přiřadit přední pohon, abychom se vůbec hnuli z místa. Ani se „čtyřkou“ si nebyl pick-up mimo zpevněné cesty příliš jistý. Zadní kola do kluzkého kopce moc nezabírala, takže vše musela zvládnout ta přední. A ta často ve sněhu či blátě nestačí. Jiné by to samozřejmě bylo, kdyby bylo auto naložené a zadní náprava měla správnou přilnavost. Možná by pomohl ještě drsnější vzorek pneumatik.

Pochvalu ale zaslouží motor, který za váhu korby nemůže. Jeho 133 koní zaručuje autu rychlé rozjezdy - jde to pěkně odspodu, a proto se nemusí často řadit. Vůz ani moc „nepije“. Na sto kilometrů jízdy si vyžádá zhruba devět litrů nafty.

Kolik se vejde na ložnou plochu? Má rozměry 1395×1390 mm a lze na ni naložit materiál vážící až 1905 kilogramů. Tyto dvě tuny by jistě přimáčkly zadní nápravu k silnici dostatečně.

Nissan lze tedy doporučit těm, kdo často vozí těžké náklady a potřebují ekonomicky nenáročné auto k podnikání. Na dlouhé služební cesty ani na dovolenou v přírodě se nehodí.

CO NÁS ZKLAMALO

Problémem piek-upu je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady.

TABULKA

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu užitkový piek-up

Motor naftový čtyřválec

Objem válců 2,5 cm3

Max. výkon 98 kW

Max rychlost 160 km/hod

Spotřeba 9,1l/100 km

Cena bez DPH 629 000 korun

Foto autor| foto: Nissan ( 2x)

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít