Přílišná lehkost nákladové korby

29. března 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. března 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat? Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku.

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP

Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat?

Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku. Vepředu masivní kapota s chromováním a robustními blatníky, pak kabina jakoby useknutá v půli a za ní otevřená nákladní korba. Pod kapotou silný motor, v našem případě naftový čtyřválec o výkonu 133 koní. Pohon lze přepínat ze dvou zadních na všechna čtyři kola, ve spojení s redukcí a zadní tuhou nápravou má systém zaručit výbornou průchodnost těžkým terénem. Tomu odpovídá i světlá výška auta 22 centimetrů, takže stroj může zvládnout i slabší kládu přes cestu.

Jaké jsou naše dojmy? S pick-upem jsme nejdříve vyjeli na silnici. Jízda tu připomíná svezení v traktoru, vysoký stroj stavěný na sílu není pro dlouhé jízdy na asfaltu ideální. Dovnitř se pohodlně vejdou jen dva lidé -zadní třímístná lavice je spíše nouzová, dobrá tak pro dělníky mířící na blízkou stavbu. Na dálnici sice Nissan vyvine 160 kilometrů v hodině, ale už se na masivních pneumatikách dost třese. Dobře je mu tak do 120 kilometrů v hodině.

Pick-up by měl být pánem v terénu. Jenže ani tady nebyla jízda s naším strojem ideální. Jeho problémem je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady. Museli jsme často přiřadit přední pohon, abychom se vůbec hnuli z místa. Ani se „čtyřkou“ si nebyl pick-up mimo zpevněné cesty příliš jistý. Zadní kola do kluzkého kopce moc nezabírala, takže vše musela zvládnout ta přední. A ta často ve sněhu či blátě nestačí. Jiné by to samozřejmě bylo, kdyby bylo auto naložené a zadní náprava měla správnou přilnavost. Možná by pomohl ještě drsnější vzorek pneumatik.

Pochvalu ale zaslouží motor, který za váhu korby nemůže. Jeho 133 koní zaručuje autu rychlé rozjezdy - jde to pěkně odspodu, a proto se nemusí často řadit. Vůz ani moc „nepije“. Na sto kilometrů jízdy si vyžádá zhruba devět litrů nafty.

Kolik se vejde na ložnou plochu? Má rozměry 1395×1390 mm a lze na ni naložit materiál vážící až 1905 kilogramů. Tyto dvě tuny by jistě přimáčkly zadní nápravu k silnici dostatečně.

Nissan lze tedy doporučit těm, kdo často vozí těžké náklady a potřebují ekonomicky nenáročné auto k podnikání. Na dlouhé služební cesty ani na dovolenou v přírodě se nehodí.

CO NÁS ZKLAMALO

Problémem piek-upu je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady.

TABULKA

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu užitkový piek-up

Motor naftový čtyřválec

Objem válců 2,5 cm3

Max. výkon 98 kW

Max rychlost 160 km/hod

Spotřeba 9,1l/100 km

Cena bez DPH 629 000 korun

Foto autor| foto: Nissan ( 2x)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče