Příliš mnoho inzerce ke sledování?

26. května 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
26. května 2003, 00:00

V záplavě informačních zdrojů je třeba pečlivě vybíratInzeráty jsou pro podnikatele nesporně zdrojem mnoha zajímavých informací. Jak to ale udělat, aby jejich sledování bylo co nejefektivnější - tedy aby nezabralo příliš mnoho času, nestálo mnoho peněz a získané poznatky přitom byly dobře zužitkovány?

V záplavě informačních zdrojů je třeba pečlivě vybírat

Inzeráty jsou pro podnikatele nesporně zdrojem mnoha zajímavých informací. Jak to ale udělat, aby jejich sledování bylo co nejefektivnější - tedy aby nezabralo příliš mnoho času, nestálo mnoho peněz a získané poznatky přitom byly dobře zužitkovány?

„Je sice pravda, že inzeráty jsou zdrojem informací, ale pro malého a středního podnikatele je jejich sledování, tak jak jste psali v Profitu, asi nad jeho síly. Čtyři celostátní deníky, regionální deník a další místní tiskoviny, reklama v rozhlase, odborné časopisy - to je víc než práce na půl hodiny denně, nepočítaje peníze na předplatné…“ To je jeden z ohlasů na předchozí dva články na téma Sledování inzerce jako zdroj informací o konkurenci, partnerech a podnikatelských příležitostech. Názor, který je z tohoto úhlu pohledu zřejmě pravdivý, ale to nic nemění na faktu, že inzeráty jsou zajímavým zdrojem informací, a stojí za to je sledovat. Jak tedy tuto protichůdnost řešit? Klíčem by měly být výběr a organizace.

Čemu dát přednost

Pro efektivnost sledování inzerce je důležitý výběr. Tedy které noviny, časopisy a další sdělovací prostředky sledovat. Firma působící v určitém regionu a jejíž konkurence je rovněž většinou regionální, by měla mít tento výběr ulehčený. V první řadě bude asi sledovat regionální deník. Ten ostatně zveřejňuje i běžné místní zprávy, které mohou podnikatele také zajímat. Větší zvažování všech pro a proti již může přinést výběr dalších sdělovacích prostředků. Sledovat také celostátní deníky? A které? Noviny, jež mohu mít osobně oblíbené, nemusí mít inzerenty zajímavé pro moji podnikatelskou činnost. Rovněž případný výběr odborného tisku nemusí být snadnou záležitostí. Při rozhodování bude vždy hrát zřejmě významnou roli konkrétní situace firmy, její obor a rozsah činností. Například podnikatel v pohostinských službách nemusí mít výběr odborného tisku nijak snadný. Vždyť časopisů věnovaných gastronomii je na trhu hned několik. Zde může pomoci například návštěva nějaké z oborových výstav či veletrhů, na nichž bývají některé z těchto časopisů zdarma rozdávány. Při jejich přečtení pak může podnikatel uvažovat, zda se mu vyplatí sledovat je pravidelněji. Ať už bude firma sledovat inzerci v jedněch novinách či ve více, vždy by se mělo jednat o individuální výběr, rozvahu a rozhodnutí, odpovídající konkrétní, specifické situaci dané firmy.

Sami, nebo nákup služby

Stejně tak specifická a individuální je i organizace sledování inzerce. Každý by si měl zvolit způsob, který bude pro firmu efektivní. Může to být pověření jednoho pracovníka sledováním inzerce, zmiňované v předchozích článcích v Profitu. Při dobré personální práci a vysoké sounáležitosti zaměstnanců s firmou ovšem může také fungovat systém, kdy sice bude jakýsi „styčný důstojník“, tedy pracovník, který bude mít sběr těchto informací na starost, ale se svými poznatky přicházejí i ostatní zaměstnanci. Vždyť snad každý z nich má své oblíbené noviny či časopisy, při jejichž pročítání může narazit na inzerát konkurence či dodavatele. Mnozí z nich také poslouchají regionální rozhlasové vysílání, v němž jsou rovněž reklamní bloky. Možností je také zajištění této činnosti externě. Buď lze využít služeb některé ze specializovaných agentur, nebo je možné si najít externistu (důchodce či studenta, případně ženu na mateřské dovolené), který bude inzertní informační zdroje sledovat. Přitom ne všechny noviny a časopisy, v nichž chceme inzerci sledovat, musí bezpodmínečně firma kupovat, využít lze třeba knihovny. I zde by měla platit zásada, že každá firma, která bude chtít sledování inzerce využívat, si zhodnotí svoji situaci a možnosti a podle své specifické situace si vytvoří organizaci této činnosti ušitou sobě na míru.

ILUSTRAČNÍ FOTO: ARCHIV

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Seznam chce spustit vlastní televizní stanici. Zažádal o licenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít