Příliš drahý pešuňk

07. července 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
07. července 2004, 00:00

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr žádá zvýšit daně, aby mohla být modernizována železnice a aby mohla konkurovat přetíženým silnicím. Logiku to má, proč by se měly na dálnici mrcasit osmdesátkou těžké kamiony, když může zboží jet po kolejích.

Jako řidič s myšlenkou souhlasím. Jako daňový poplatník nikoli. Od roku 1993, kdy začaly České dráhy fungovat jako samostatný subjekt, plyne do železničních dotací nemalá část mých peněz. Vlakem jsem od té doby jel párkrát, zboží jsem si posílal jednou. Bylo to jízdní kolo, které se někde mezi Ostravou a Bohumínem ztratilo. Mám pocit, že nuceně platím za nekvalitní službu, kterou vůbec nevyužívám. Pochopitelně, dráha je strategické odvětví, které nelze zrušit jen proto, že většina voličů nebydlí u pešuňku. Pod mnoha manažery proběhlo hned několik reforem, které se slily do nikdy nekončící transformace. Ředitel Emanuel Šíp kdysi ustanovil na jednu stanici dva přednosty. Šípovi následníci funkci opět sloučili a pro změnu chtěli oddělit koleje od provozu. Další ředitel Dalibor Zelený tuto reformu zastavil, po jeho odchodu se zase dělilo. Nekonečnou ságu, vyšperkovanou stávkami odborářů, sleduji znechuceně už jedenáct let. Teď mám za tuto satiru platit ještě více. Ano, ale jen pokud mi stát konečně dokáže, že za ty peníze dostanu také něco užitečného. Třeba silnice bez kamionů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít