Příliš drahý pešuňk

07. července 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
07. července 2004, 00:00

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr žádá zvýšit daně, aby mohla být modernizována železnice a aby mohla konkurovat přetíženým silnicím. Logiku to má, proč by se měly na dálnici mrcasit osmdesátkou těžké kamiony, když může zboží jet po kolejích.

Jako řidič s myšlenkou souhlasím. Jako daňový poplatník nikoli. Od roku 1993, kdy začaly České dráhy fungovat jako samostatný subjekt, plyne do železničních dotací nemalá část mých peněz. Vlakem jsem od té doby jel párkrát, zboží jsem si posílal jednou. Bylo to jízdní kolo, které se někde mezi Ostravou a Bohumínem ztratilo. Mám pocit, že nuceně platím za nekvalitní službu, kterou vůbec nevyužívám. Pochopitelně, dráha je strategické odvětví, které nelze zrušit jen proto, že většina voličů nebydlí u pešuňku. Pod mnoha manažery proběhlo hned několik reforem, které se slily do nikdy nekončící transformace. Ředitel Emanuel Šíp kdysi ustanovil na jednu stanici dva přednosty. Šípovi následníci funkci opět sloučili a pro změnu chtěli oddělit koleje od provozu. Další ředitel Dalibor Zelený tuto reformu zastavil, po jeho odchodu se zase dělilo. Nekonečnou ságu, vyšperkovanou stávkami odborářů, sleduji znechuceně už jedenáct let. Teď mám za tuto satiru platit ještě více. Ano, ale jen pokud mi stát konečně dokáže, že za ty peníze dostanu také něco užitečného. Třeba silnice bez kamionů.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče