Příjmy z internetové reklamy letos stouply skoro na půl miliardy korun

18. března 2010, 10:33 - bay, ČTK
18. března 2010, 10:33

Příjmy z internetové reklamy v lednu a únoru vzrostly o šest procent na 474 milionu korun. V loňském posledním čtvrtletí se dokonce zvýšily o dvě pětiny na 1,24 miliardy Kč.

Autor: Martin Siebert

Podle Sdružení pro internetovou reklamu v únoru nejvíce na internetovém trhu získal Seznam, který utržil za zobrazovanou inzerci 95 milionů korun. Následovaly Centrum Holdings se 46 miliony korun a skupina Mafra s 39 miliony Kč. Nejvíce za internetovou reklamu utráceli prodejci automobilů, a to téměř 35 milionů korun, zpracovatelé dat a webových služeb téměř 30 milionů Kč a telekomunikační firmy s útratou 27 milionů korun.

Příjmy za plošnou internetovou inzerci spolu s příjmy za výkonnostní reklamu za kliknutí se loni pohybovaly okolo 6,4 miliardy korun. Letos čekají odborníci růst o 17,7 procenta. Výnosy z internetové reklamy se na celkovém reklamním trhu podílí zhruba deseti procenty.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče