Příjmy z internetové reklamy letos stouply skoro na půl miliardy korun

18. března 2010, 10:33 - bay, ČTK
18. března 2010, 10:33

Příjmy z internetové reklamy v lednu a únoru vzrostly o šest procent na 474 milionu korun. V loňském posledním čtvrtletí se dokonce zvýšily o dvě pětiny na 1,24 miliardy Kč.

Autor: Martin Siebert

Podle Sdružení pro internetovou reklamu v únoru nejvíce na internetovém trhu získal Seznam, který utržil za zobrazovanou inzerci 95 milionů korun. Následovaly Centrum Holdings se 46 miliony korun a skupina Mafra s 39 miliony Kč. Nejvíce za internetovou reklamu utráceli prodejci automobilů, a to téměř 35 milionů korun, zpracovatelé dat a webových služeb téměř 30 milionů Kč a telekomunikační firmy s útratou 27 milionů korun.

Příjmy za plošnou internetovou inzerci spolu s příjmy za výkonnostní reklamu za kliknutí se loni pohybovaly okolo 6,4 miliardy korun. Letos čekají odborníci růst o 17,7 procenta. Výnosy z internetové reklamy se na celkovém reklamním trhu podílí zhruba deseti procenty.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče