Příjemný sporťák

04. listopadu 2009, 16:01 - Karel Zaoral
04. listopadu 2009, 16:01

Atraktivnímu exteriéru nepřidává hluk ve středních otáčkách

Design poslední generace renaultů se povedl takříkajíc oboustranně, tedy zvenčí i zevnitř. Zástupce rychlejší větve rodiny Mégane je toho důkazem. Označení Coupé je sice poněkud zavádějící, v podstatě jde o třídveřový hatchback, přesto má auto nevšední tvary, za jaké se ve své třídě rozhodně nemusí stydět. Široký a nízký vůz vyvolává asociace dravosti, přičemž profil je proporčně vyvážený. Interiér je shodný s pětidveřovou verzí a působí moderním a hodnotným dojmem. Samozřejmostí jsou měkčené plasty a poměrně slušná základní výbava. Výtka by snad patřila jen k poněkud násilně vyčnívajícímu navigačnímu systému, který linie interiéru narušuje. S drobnými muškami se lze potkat na straně ergonomie ovládání některých funkcí, zejména rádia. Proti minulé verzi vůz získal lepší sedačky a lepší posaz za volantem, který jde snadno nastavit do správné polohy vůči řidiči.
Oproti předchozí generaci auto nepřibralo na hmotnosti, což je příjemné kvůli použité motorizaci. Šestnáctistovka o výkonu 110 koní není zrovna trhač asfaltu, o to víc však vyniknou rezervy velmi dobrého podvozku, který výkon motoru zvládá s naprostým přehledem a bravurou. Atraktivnímu exteriéru však nepřidá hučivý zvuk, jenž je při delší jízdě už ve středních otáčkách vysloveně nepříjemný a se sportovní akustickou kulisou nemá nic společného. Stejně tak řazení šestistupňového manuálu je sice přesné, avšak chybí mu plynulý chod. Při změně rychlostí středová poloha řadící páky vyvíjí citelný odpor. Jízdní vlastnosti jsou však vynikající. Kupé zatáčí s obrovskou chutí, brilantně drží stopu a jen minimálně se naklání. Nedotáčivost je jen velmi malá, předvídatelná a snadno napravitelná. I na hodně technicky náročné trase v ostrém tempu podvozek drží a stabilizační systém mlčí jako hrob. Přesto u sportovního vozu zamrzí nemožnost jeho úplné deaktivace. V extrému ESP povolí mírnou legraci v mezích zákona, ale přesto pořád číhá někde v pozadí, připravený nekompromisně řidiči mluvit do umění. Tvrdé nastavení podvozku odvádí zkrátka skvělou práci, kterou lehce kazí jen gumové řízení, které postrádá větší tuhost kolem středové polohy. Stejně tak elektromechanická parkovací brzda zrovna řidičským zážitkům nepřidá, nicméně alespoň tu je možné eliminovat při sestavování výbavy.
S lepší převodovkou, silnějším motorem a citlivějším řízením má auto potenciál být opravdu příjemným sporťákem za rozumnou cenu. V dané motorizaci se však po chvíli začne jeden ptát, proč je v autě tak málo odkládacích ploch, proč není lépe odhlučněné, na přetřes přijde i dřina při řazení a tak dále.

klady
Design
Jízdní vlastnosti
Podvozek

zápory
Chybějí odkládací plochy
Gumové řízení
Zvuk motoru

Tabulka:
Renault Mégane Coupé
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 ccm
Výkon: 81 kW
Zrychlení 0–100 km/h: 10,5 s
Max. rychlost: 195 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba: 6,9 l kombinovaná
Cena: 344 900 Kč základní

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace.…
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
Technologie
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Českem se šíří další vlna phishingu. Podvodný e-mail se vydává za zprávu KB
Microsoft reaguje na Kasperského. Většinu obvinění smetl ze stolu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít