Přichází zlatý věk zákazníků: jednoduchost, pohodlí a vzrušení

 Miroslav Tryner 28. června, 06:22  -  Miroslav Tryner
28. června, 06:22

Postoje spotřebitelů se rychle mění a jsou stále vstřícnější vůči inteligentním technologiím. Odvětví maloobchodu a spotřebního zboží se v příštích deseti letech má změnit více než za posledních 40 let.

„Příští desetiletí bude zlatou érou pro spotřebitele. Budou svědky technologických inovací, získají nové nákupní zážitky a zkušenosti. Prodejci poskytnou spotřebitelům jednoduchost, pohodlí nebo vzrušení, po kterém touží,“ prohlásil Chris Donnelly, generální ředitel společnosti Accenture Strategy. Podle nové zprávy této firmy by maloobchodníci a výrobci spotřebního zboží mohli během příštího desetiletí urychlením digitální transformace uspořit sobě i zákazníkům 2,95 bilionu dolarů.

Úspora peněz i času

„Z částky 2,95 bilionu, která byla ve zprávě identifikována, budou mít nejvíce zisku spotřebitelé – něco přes dva biliony – prostřednictvím úspor nákladů a času. Úspěšnost maloobchodních prodejců a výrobců spotřebního zboží v získání podílu z této hodnoty bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely,“ míní Donnelly.

Jak vyplývá z analýzy, v dnešní době by 37 procent amerických spotřebitelů dovolilo společnostem shromažďovat jejich osobní údaje prostřednictvím inteligentních zařízení výměnou za lepší zážitky nebo finanční odměnu.


Přečtěte si, jak přemýšlejí o budoucnosti výrobci:

Digitální šéf škodovky: Na konkurenci Applu a Googlu jsme připraveni


Dalších 37 procent by si předplatilo službu, která by v jejich prospěch neustále hledala nejlepší cenové nabídky a aktivně by jim doporučovala, ke které společnosti přejít a kdy.

Více než čtvrtina amerických spotřebitelů by využívala digitální služby založené na čidlu, které umí preventivně řešit jejich potřeby bez lidského zásahu.

Dalších 24 procent by zvolilo předplatné značek, které budou analyzovat jejich nákupní historii, aby vybraly produkty speciálně pro ně a automaticky je rovnou i objednají.

Spotřebitel partnerem

„Aby se v příštím desetiletí dařilo, budou firmy muset důrazně usilovat o inovace a být ochotny provádět zásadní změny. Uspějí ty, které upřednostní přijetí partnerského přístupu, aby zákazníkům mohly nabízet nové hodnoty a služby. Bude to vyžadovat pokročilé analýzy dat pro hlubší porozumění zákazníkům,“ předpovídá Donnelly.

Názory spotřebitelů byly převzaty ze studie Global Consumer Pulse Research realizované v loňském roce na vzorku více než 25 tisíc spotřebitelů ve 33 zemích.

Čtěte také:

Skenery se za pár týdnů staly hitem. Týdně 375 tisíc nákupů, hlásí řetězec

Milovaný superchytrý vůz. Kam se vyvine vztah člověk - auto?

Člověka už nepotřebujeme? Chytrá auta přebírají vládu nad řidičem


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít