Přibývá obchodníků, kteří využívají krize

04. února 2009, 00:00 - Přemysl Houžvička
04. února 2009, 00:00

V Česku přibývá obchodníků, kteří se v souboji o zákazníky snaží využít i sílící obavy lidí z dopadů světové finanční krize na jejich peněženky.

Krize se proto v posledních týdnech skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory. Obchodní řetězce již finanční krizi pociťují na svých tržbách, protože Češi jsou při utrácení opatrnější.

Například síť Interspar a Spar zprovoznila stránky www.antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.

Společnost Tesco Stores ČR do záhlaví svého lednového reklamního letáku umístila nápis „Tesco pomáhá v době krize“ s dovětkem „S námi ušetříte“. Podobně se zachovala i síť Okay. Součástí jejího aktuálního letáku s nabídkou zboží je heslo „Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!“.

Počínání některých obchodníků se ale nelíbí Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), které kvůli využití slova krize v reklamních letácích společnosti Tesco zaslalo stížnost Radě pro reklamu. Obchodní řetězec Tesco podle názoru SOS zneužívá obavy lidí z finanční krize ve svůj ekonomický prospěch. Tesco se hájí tím, že reklama je etická, a naopak se snaží zmírnit případný strach lidí z dopadů krize na jejich peněženky.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče