Přibírání poboček nekončí

17. prosince 2007, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
17. prosince 2007, 00:00

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Pozdní podzim měl být původně pro manžele Grycovy poklidný. Také si představovali, že během vánočních svátků budou stačit načerpat síly. Před dvěma měsíci přebrali středočeskou distribuční pobočku od společnosti Nestlé zmrzlina. „Po dvou měsících můžeme říci, že jsme převzali dobrý tým a prodeje ostatního nezmrzlinového sortimentu předčí naše očekávání. Plán plníme na sto procent. Prodeje zmrzliny se týmu podařilo navýšit o deset procent,“ přibližuje obchodní ředitelka Šárka Grycová.

Ale jen co podnikaví manželé začali znovu čerpat síly, zaskočila je nečekaná zpráva. Vedení Nestlé jim nabídlo, aby převzali i distribuční pobočku ve východočeských Dašicích. Od Nového roku tak budou Grycovi provozovat už čtvrtou pobočku distribuční sítě Nestlé zmrzliny. Zákaznickou síť si tak rozšíří z deseti na téměř dvanáct tisíc klientů.

Překvapení roku

V uplynulých týdnech se Grycovi věnovali pro ně už zaběhnuté rutině – přípravě pro převzetí majetku, skladů, chladicích boxů, dodávek a zboží. „Udělali jsme také pohovory se zaměstnanci a obchodní porady pro organizaci práce při přechodu firmy,“ líčí Šárka Grycová.

Nyní činí celorepublikový obchodní podíl Grycových na prodeji zmrzliny značky Nestlé 50 procent, od ledna se jim rozšíří na 65 procent. Stanou se tak většinovými koncesionáři distribuční sítě zmrzliny této společnosti v rámci České republiky.

Všechny tři dosavadní pobočky – v Havířově, Brně a Praze – které letos přebrali, se jim povedlo rozběhnout velmi úspěšně. Očekávají tedy, že se jim bude dařit i v Dašicích. Počítají, že by se jim tržby v roce 2008 měly od ledna zvýšit nejméně o 55 procent oproti roku 2007. Ovšem největší žně očekávají až v létě. V zimě se totiž prodává asi o 50 ne-li 60 procent méně zmrzliny. Přes zimu prodeje sněhové pochoutky udržují nejvíce restaurace.

Na závěr listopadu si zkušenosti s obchody mražených krémů Nestlé vyměnili se zahraničními koncesionáři. „Italské kolegy jsme například překvapili tím, že v Česku prodáváme italskou značku dortů Bindi v hodnotě 600 korun do většiny provozoven našich gastro partnerů. Zatímco Italům se značku daří prodávat jen do exkluzivních restaurací a hotelů,“ uzavírá Grycová.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče