Překvapí velikostí i komfortem

27. června 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
27. června 2005, 00:00

RENAULT CLIO III Francouzská automobilka Renault pokračuje v obnově a rozvoji nabídky ve třídě B. Na podzim si první zákazníky najde třetí generace modelu Clio. Oproti předchůdci se model Clio III především zvětšil a s délkou 3,99 metru nabízí velký prostor cestujícím jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi.

foto: Renault

RENAULT CLIO III Francouzská automobilka Renault pokračuje v obnově a rozvoji nabídky ve třídě B. Na podzim si první zákazníky najde třetí generace modelu Clio. Oproti předchůdci se model Clio III především zvětšil a s délkou 3,99 metru nabízí velký prostor cestujícím jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi. Pocit velikosti a hlavně pohodlí ještě dotváří prosvětlení interiéru. K dispozici bude velmi početná výbava. Čtyři základní úrovně výbavy doplní v budoucnu ještě jedna. Stupně výbavy samozřejmě souvisí i s několika možnostmi výběru pohonné jednotky. Nabídka zážehových motorů se bude zpočátku skládat ze tří šestnáctiventilových motorů o objemech 1,2 až 1,6 litru a výkonech od 55 do 82 kW, vznětové motory budou rovněž tři, o objemu 1,5 litru a výkonech od 50 do 78 kilowattů. BEZPEČNOST V GENECH Jedním ze základních kritérií, podle kterých se dnes zákazníci rozhlížejí po novém autě, je jeho bezpečnost. Clio III v tomto směru rozhodně nechce zaostávat. Systémy ABS, EBV (elektronický rozdělovač brzdné síly) či AFU (asistent při nouzovém brzdění) budou dodávány již sériově, další systémy jako ESP, ASR (brání prokluzování kol) či CSV (kontrola nedotáčivosti) lze přiobjednat. V segmentu B, kam nové Clio patří, nejsou samozřejmostí adaptivní světlomety, které zajišťují zejména velmi dobrou noční viditelnost. Samotná konstrukce vozu zahrnuje početné zesílené zóny a zádržné prostředky, k dispozici je rovněž až osm airbagů či systém dvojitých předpínačů s omezovačem síly na předních sedadlech. INTERIÉR: PARAMETRY VYŠŠÍ TŘÍDY Model Clio III se zvětšil také, pokud jde o vnitřní rozměry. Ty nyní dosahují parametrů vozu vyšší třídy. Poměrně velký je rovněž zavazadlový prostor, jehož objem v základní poloze činí 288 litrů. Po sklopení zadních sedadel a naložením až po střechu se dá zvýšit do maxima 1038 litrů. Přístrojová deska vychází z modelu Megane II, její umístění v ose řidiče umožňuje dobrý přístup ke všem potřebným údajům. Clio III bude k dispozici buď s klasickým klíčem vybaveným imobilizérem, nebo s kartou „Keyless Entry“. Ta ve spojení s čidly ve voze dokáže identifikovat řidiče, prakticky bezdotykově vůz odemknout a nastartovat. Tento systém zatím nemá v třídě B obdobu. PŘEVODOVKY Vytěžit z motorů maximum pomohou tři typy převodovek - pěti- nebo šestistupňová manuální, impulzivní a automatická. RENAULT CLIO III 1,6Objem motoru|598 ccm|
Maximální výkon|82 kW |
Nejvyšší rychlost|190 km/hod|
Průměrná spotřeba|6,6 l/100 km|
Cena**|zatím není známa|

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít