Překvapí velikostí i komfortem

27. června 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
27. června 2005, 00:00

RENAULT CLIO III Francouzská automobilka Renault pokračuje v obnově a rozvoji nabídky ve třídě B. Na podzim si první zákazníky najde třetí generace modelu Clio. Oproti předchůdci se model Clio III především zvětšil a s délkou 3,99 metru nabízí velký prostor cestujícím jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi.

foto: Renault

RENAULT CLIO III Francouzská automobilka Renault pokračuje v obnově a rozvoji nabídky ve třídě B. Na podzim si první zákazníky najde třetí generace modelu Clio. Oproti předchůdci se model Clio III především zvětšil a s délkou 3,99 metru nabízí velký prostor cestujícím jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi. Pocit velikosti a hlavně pohodlí ještě dotváří prosvětlení interiéru. K dispozici bude velmi početná výbava. Čtyři základní úrovně výbavy doplní v budoucnu ještě jedna. Stupně výbavy samozřejmě souvisí i s několika možnostmi výběru pohonné jednotky. Nabídka zážehových motorů se bude zpočátku skládat ze tří šestnáctiventilových motorů o objemech 1,2 až 1,6 litru a výkonech od 55 do 82 kW, vznětové motory budou rovněž tři, o objemu 1,5 litru a výkonech od 50 do 78 kilowattů. BEZPEČNOST V GENECH Jedním ze základních kritérií, podle kterých se dnes zákazníci rozhlížejí po novém autě, je jeho bezpečnost. Clio III v tomto směru rozhodně nechce zaostávat. Systémy ABS, EBV (elektronický rozdělovač brzdné síly) či AFU (asistent při nouzovém brzdění) budou dodávány již sériově, další systémy jako ESP, ASR (brání prokluzování kol) či CSV (kontrola nedotáčivosti) lze přiobjednat. V segmentu B, kam nové Clio patří, nejsou samozřejmostí adaptivní světlomety, které zajišťují zejména velmi dobrou noční viditelnost. Samotná konstrukce vozu zahrnuje početné zesílené zóny a zádržné prostředky, k dispozici je rovněž až osm airbagů či systém dvojitých předpínačů s omezovačem síly na předních sedadlech. INTERIÉR: PARAMETRY VYŠŠÍ TŘÍDY Model Clio III se zvětšil také, pokud jde o vnitřní rozměry. Ty nyní dosahují parametrů vozu vyšší třídy. Poměrně velký je rovněž zavazadlový prostor, jehož objem v základní poloze činí 288 litrů. Po sklopení zadních sedadel a naložením až po střechu se dá zvýšit do maxima 1038 litrů. Přístrojová deska vychází z modelu Megane II, její umístění v ose řidiče umožňuje dobrý přístup ke všem potřebným údajům. Clio III bude k dispozici buď s klasickým klíčem vybaveným imobilizérem, nebo s kartou „Keyless Entry“. Ta ve spojení s čidly ve voze dokáže identifikovat řidiče, prakticky bezdotykově vůz odemknout a nastartovat. Tento systém zatím nemá v třídě B obdobu. PŘEVODOVKY Vytěžit z motorů maximum pomohou tři typy převodovek - pěti- nebo šestistupňová manuální, impulzivní a automatická. RENAULT CLIO III 1,6Objem motoru|598 ccm|
Maximální výkon|82 kW |
Nejvyšší rychlost|190 km/hod|
Průměrná spotřeba|6,6 l/100 km|
Cena**|zatím není známa|

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče