Překážky efektivního rozvoje plavby

22. září 2003, 00:00 - admin
22. září 2003, 00:00

Rozvoj oboru závisí na mnoha změnách. Dodnes ho v řadě oblastí ovlivňuje tradice, kterou v praktickém životě nezměnila ani nová dopravní a hospodářská orientace země v posledních deseti letech. Česká lodní doprava patří už dnes neodmyslitelně do hospodářského prostoru západní Evropy, praxe oboru v ČR je ovšem tomuto prostoru stále vzdálena.

Většina českých nákladních plavidel totiž působí delší dobu svého provozu v západní Evropě - v Čechách je provozována nákladní plavba pouze na několika stech kilometrů vodních cest. Právě zde se přitom provozovatelé setkávají s největšími problémy. Provoz lodní dopravy dnes vychází z prostých počtů - každý den zdržení plavidla stojí dopravce řádově 10-15 tisíc korun (podle typu lodi). V prostoru českých vodních cest je každá loď nucena stát několik desítek dnů ročně jen díky stávajícím pravidlům platným v plavebním oboru. A to i v době, kdy je dostatek zboží či dostatek cestujících (v osobní lodní dopravě). Současný systém navíc velmi často počítá s omezováním ponorů lodí, s omezováním doby využívání lodí atp. To se významně odráží v účinnosti provozu lodí. To vše navíc v prostředí, kdy je česká lodní doprava vystavena výrazné konkurenci zahraničních rejdařů, železnic a silničních dopravců, které jejich „mateřské“ státy podporují mnoha způsoby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít