Přejedená značka

19. února 2009, 12:27 - redakce
19. února 2009, 12:27

(EURO 6/2009)

Podpora kvalitních potravin pod značkou Klasa se v České republice děje od roku 2003. Do dnešního dne bylo certifikátem Klasa oceněno 1391 výrobků od 219 výrobců. Při posledním předávání certifikátů Klasa 10. prosince 2008 obdrželo toto ocenění 23 výrobků od osmi výrobců. Z toho tři společnosti získaly certifikát Klasa poprvé. Rozhodně tedy nelze hovořit o tom, že by zájem o Klasu mezi potravinářskými výrobci klesal.
Klasa se za uplynulých téměř pět let se ctí zhostila svého prvotního úkolu – zvýšit povědomí veřejnosti o výrobcích, které se od ostatních liší nadstandardní kvalitou. I z průzkumů vyplývá, že o existenci značky ví více než 80 procent spotřebitelů. Při nákupech Klasu vyhledává více než třetina zákazníků.
Čas samozřejmě pokročil, proto je nutné zaměřit pozornost také na jiné aspekty propagace kvality. Tedy například na podporu prodejních míst, zvýšení atraktivity značky pro potravinářské výrobce nebo na projekt Regio Klasy, díky kterému by se dostaly do povědomí tradiční regionální speciality. Kvalitu výrobků s certifikátem Klasa je samozřejmě třeba neustále hlídat. Jak pro výrobce, tak pro spotřebitele je zcela nepřijatelné, aby výrobky oceněné známkou domácí kvality Klasa byly medializovány jako neodpovídající kvalitě, čí dokonce s klamavým názvem, což se nedávno stalo v případě pomazánkového másla společnosti NET Plasy. Potravinářská komora ČR podporuje a iniciuje zintenzivnění kontrol výrobků Klasa a v případě prohřešků okamžité odebrání certifikátu. Jen tím je možné udržet a posílit důvěru spotřebitelů i výrobců ve značku Klasa.
Přestože je zřejmé, že marketingové aktivity Klasy je třeba v následujícím období zaměřit novým směrem, v žádném případě to neznamená, že je odepsaná. Na trhu totiž není žádný jiný nástroj, který by spotřebitele upozorňoval na nadstandardní kvalitu potravinářských výrobků.

Dana Večeřová
tisková mluvčí Potravinářské komory ČR

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít