Přehled veletrhů a státní podpora

15. srpna 2005, 00:00 - admin
15. srpna 2005, 00:00

PORADNA* Kde bych mohl nalézt přehled zahraničních veletrhů ve druhém pololetí letošního roku? A jaká jsou pravidla pro získání nějaké státní podpory, pokud se chci takové zahraniční akce zúčastnit jako vystavovatel? Jsme menší, ale úspěšně se rozvíjející firma.

PORADNA Kde bych mohl nalézt přehled zahraničních veletrhů ve druhém pololetí letošního roku? A jaká jsou pravidla pro získání nějaké státní podpory, pokud se chci takové zahraniční akce zúčastnit jako vystavovatel? Jsme menší, ale úspěšně se rozvíjející firma. Marek Sedlák

Podrobný přehled zahraničních veletrhů zveřejňujeme v Profitu vždy na následující půlrok. Seznam veletrhů v letošním druhém pololetí jsme přinesli v čísle 27-28/2005. V přehledu jsou zvýrazněny veletrhy s takzvanou oficiální účastí České republiky -právě na tyto akce poskytuje tuzemské ministerstvo průmyslu a obchodu finanční příspěvek ze státních prostředků na úhradu výstavních nákladů. Malým a středním podnikům (do 250 zaměstnanců) hradí ministerstvo průmyslu a obchodu 100 procent nájmu čisté výstavní plochy, maximálně 100 tisíc korun na jednoho vystavovatele fyzicky přítomného v expozici. Musí jít o firmy, jejichž tržby nepřesahují 1,450 miliardy korun nebo jejichž aktiva (respektive majetek) nepřesahují 980 milionů korun a současně 25 procent nebo více procent kapitálu podniku nevlastní jeden podnik nebo společně několik podniků, které nesplňují tyto podmínky.

Stát bude navíc hradit 100 procent nákladů na státní doprovodnou propagaci, související s příslušným veletrhem, a to formou inzerce, setkání s novináři a podnikateli, prezentace v tisku, případně v dalších médiích, při organizaci odborných seminářů. Bude nadále vydávat „průvodce expozicí“ v tištěné formě a u vybraných veletrhů i ve formě CD-ROM. Tento CD-ROM umístí bezplatně na serveru ministerstva a příslušné veletržní správy v zahraničí, čímž dosáhne efektu včasné informovanosti především odborné veřejnosti o českých vystavovatelích a jejich produktech na příslušném veletrhu.

Finanční příspěvek na úhradu nájemného neobdrží vystavovatel přímo, ale prostřednictvím firmy pověřené ministerstvem zajištěním technické realizace účasti a doprovodné propagace. Podklady o podniku musí vystavovatel předat realizační agentuře v předstihu jednoho až dvou měsíců, aby mohly být informace prezentovány na serverech veletržních správ a při přípravě průvodce expozicí. Kontakty na jednotlivé realizátory jsou součástí přehledu zveřejněného v Profitu. Aktualizovaný přehled veletrhů a kontaktů lze nalézt také na webu ministerstva průmyslu a obchodu (www.mpo.cz) - dostanete se na něj proklikem z odkazu „veletrhy a výstavy 2005 v pravé části stránky.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče