Představy o evropských penězích jsou zkreslené

04. srpna 2008, 08:00 - Yvetta Mikulcová, manažerka projektu vzdělávání
04. srpna 2008, 08:00

O tom, že vzdělávání zaměstnanců je dnes nutností, už snad téměř nikdo nepochybuje.

Hodně se o tom mluví, píše v novinách, je to prostě „in“. A nejenom to. Zaměstnavatelé znají nebo alespoň tuší, jaké dovednosti jejich pracovníkům chybí a v jakých znalostech by se měli dále zdokonalovat. Vědí také, že systematické vzdělávání není levnou záležitostí, a proto mnozí manažeři řeší velmi populární myšlenku, jak získat peníze z evropských strukturálních fondů.

Někteří mají dokonce jasnou představu o tom, že by je to nemělo nic stát. Hlavně ve smyslu: „Proč bychom měli vzdělávat zaměstnance za naše – myšleno firemní peníze, když nám to může financovat Evropská unie.“ Zní to sice dobře, ale tato vize je naprosto nereálná a krátkozraká. Evropský sociální fond a státní rozpočet Česka zcela jasně upřednostňují firmy a instituce, kde je již nastaven určitý systém ve vzdělávání a rozvoji pracovního potenciálu a kde tento proces prokazatelně probíhá. Tam, kde nic takového nefunguje, šance subjektu na úspěch je minimální, neřku-li nulová. Zde pro tuto vypočítavost není prostor.

Je tedy důležité zamyslet se nad tím, co úvodem můžeme realizovat sami za sebe, za svou firmu, ve své režii a v jakém rozsahu, a tím položit základ k dlouhodobému vzdělávacímu procesu za peníze z evropských dotací.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít