Pražští bezradní

26. listopadu 2014, 13:46 - Pavel Páral
26. listopadu 2014, 13:46

Prahu dnes přebírá její nová vláda a fakt nemůže začínat hůře a nezodpovědněji. Adriana Krnáčová znovu potvrdila, že z vůle magistrátu bude levnější předplacené jízdné městskou dopravou, a to hned o tisíc korun. A aby té hlouposti nebylo málo, tak vzhledem k tomu, že se nestihne zlevnit hned od ledna, tak to bude Pražanům, kteří si koupí Opencard od počátku roku, zpětně kompenzováno.

Nikde ani slovo o tom, kde na to Praha vezme peníze. Dopravní podnik je v situaci, kdy ani dosud nedostává od města to, co by podle platné legislativy dostávat měl a i bez zlevnění jde o miliardy. Pražské jízdné je přitom už dnes nejnižší v civilizovaných zemích a při srovnání kvality městské dopravy a hustoty její sítě to pak vychází naprosto neuvěřitelně. Podíl výdajů na dopravu v městském rozpočtu dosahuje mnohonásobků toho, co platí všechny ostatní městské metropole.

Jízdné za řetěz

Už nyní chybí peníze na údržbu silniční sítě, výstavbu obchvatů, péči o památky, bezpečnost v hlavním městě. Nic z toho není pro novou radu sestavenou hnutím ANO důležité, protože bez zlevněného jízdného prosazovaného zřejmě ducha prostými zastupiteli trojkoalice, by prostě Krnáčová primátorkou nebyla. A primátorský řetěz váží víc než princip poctivého a zodpovědného hospodaření s cizími penězi.

ANO tak následuje ODS a TOP 09, které také v minulém volebním období vládly za cenu nezvyšování jízdného, což bylo stěžejním požadavkem ČSSD. Požadavkem absurdním a zlovolným, o němž se zdálo, že ho v jeho hlouposti nikdo nedokáže trumfnout. Současné radě se to podařilo.

Co se ale stane, až tato parta diletantů hospodařící s našimi penězi zjistí to, co zjistil za řekou Moravou Róbert Fico po zavedení jízdného zdarma pro děti a důchodce ve všech slovenských vlacích? Většina Slováků, přestože jde i o jejich rodinné rozpočty, toto opatření odmítla jako nezodpovědné a rozhazovačné.

Nabídnout nějaký jiný a tentokrát opravdu pozitivní program pro Prahu nepůjde, protože peníze nejsou už nyní, natož po této hlouposti. A hon na kmotry je v situaci, když populární Romeš už poctivě bručí, poněkud passé.


Čtěte další komentáře Pavla Párala:

Prachařovo utržené ucho

Zacyklení reformátoři

Když musíš, tak musíš


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková…
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Technologie
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít