Menu Zavřít

Pražský outlet otevře na podzim

11. 6. 2007
Autor: Euro.cz

POC ŠTĚRBOHOLY Na konci května byl v pražských Štěrboholích položen základní kámen nového obchodního centra. Na rozdíl od jiných staveb tohoto typu jde o takzvané outlet centrum. Tedy místo prodeje výhradně značkového zboží, ovšem za snížené ceny.

POC ŠTĚRBOHOLY Na konci května byl v pražských Štěrboholích položen základní kámen nového obchodního centra. Na rozdíl od jiných staveb tohoto typu jde o takzvané outlet centrum. Tedy místo prodeje výhradně značkového zboží, ovšem za snížené ceny.

Prague Outlet Center (POC) ve Štěrboholích je společným projektem dvou nadnárodních developerských firem: TK Development a LMS Outlets. První z nich má v Česku za sebou už řadu projektů. Z posledních stojí za zmínku Šestka, první obchodní centrum v Praze 6, či komplex Varyáda v Karlových Varech. Naproti tomu firma LMS Outlets má v Česku investorskou premiéru.

Totéž platí pro samotný typ stavby: outletové centrum tohoto typu (řeč je o velikosti a lokalitě) v Česku neexistuje. Jedno menší je pouze v Hatích na českorakouských hranicích. Pro výstavbu těchto středisek totiž platí jiná pravidla. „Obecně se dá říci, že pro jedno kvalitní outletové centrum s mezinárodní módou je zapotřebí čtyřmilionové populace v dojezdové vzdálenosti šedesát minut,“ tvrdí Graham Coxhead z LMS Outlets. Podle něj bude pražské POC přinejmenším nějakou dobu unikátním obchodem: „Výstavbu dalšího outletu takového rozsahu považujeme za nepravděpodobnou.“

ZNAČKY SKORO ZADARMO

Centrum, které je dílem ateliéru A. D. N. S. Architekti, bude mít tvar nízkého oválu, na jedné straně rozšířeného. K němu bude přiléhat nižší správní budova. Uprostřed bude rozlehlý, částečně zazeleněný amfiteátr, který bude sloužit především jako parkoviště. Stejně jako jiná obchodní centra i POC v zásadě počítá s motorizovaným zákazníkem, jemuž bude návštěvu usnadňovat umístění centra poblíž hlavních dopravních tahů v Praze.

Developeři předpokládají, že zájem o nákupy v POC bude značný. „Doufáme, že POC budou navštěvovat jak místní občané, tak i ti ze vzdálenějších míst republiky,“ říká Pavel Škvára z firmy TK Development. V osmi desítkách obchodů si zákazníci budou vybírat výhradně ze značkového zboží. Jistá je už účast takových výrobců módního zboží, jako jsou Puma, Pietro Fillipi či Levis. A co je nejdůležitější: ceny širokého sortimentu oděvů, obuvi a doplňků budou o 30 až 70 procent nižší než ve značkových prodejnách.

Výhodná koupě ovšem nebude pro ty, kteří chtějí jít s nejčerstvějšími trendy. „Outletová centra pomáhají prodat přebytky. Tedy nikoli nejnovější modely, ale starší, které se v běžných obchodech neprodaly za plnou cenu,“ vysvětluje G. Coxhead a dodává, že díky tomu si outlety a „normální“ prodejny nijak nekonkurují.

REKORDNÍ RYCHLOST

Přestože stavba POC začala před krátkým časem, otevření je plánováno už na podzim. Přitom právě v současné době má řada developerů v Česku hodně problémů: už drahnou dobu stavební sektor zápolí s nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil.

A v poslední době - hlavně vzhledem k raketovému tempu výstavby (meziroční nárůst produkce sektoru činil v dubnu 32,5 procenta, v březnu 26,4 procenta) - se začínají objevovat výpadky na trhu stavebních materiálů. „Je pravda, že v tomto období je nedostatek výrobních kapacit železobetonových prefabrikátů a některých druhů izolací. Roste také cena mnoha materiálů, zejména oceli,“ potvrzuje Rostislav Novák, technický ředitel společnosti TK Development.

CONTENT24

POC by nicméně podobné problémy mít nemělo. S generálním dodavatelem, jímž je olomoucká firma Gemo, mají developeři dlouhodobou smlouvu. Ta garantuje jak ceny, tak termíny.

Vstřícnou reakci POC vyvolalo i u místní samosprávy. „Projekt je vnímán pozitivně ve smyslu atypičnosti oproti jiným, které v této lokalitě už vznikly,“ říká Pavel Škvára z TK Development. Prague Outlet Center má být slavnostně otevřen 8. listopadu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).