Menu Zavřít

Prazdroj už pochází jen z Plzně. Po Polsku ukončil výrobu i v Rusku

12. 1. 2018
Autor: Robert Wallace, CC BY-NC-ND 2.0, Flickr

Plzeňský Prazdroj po deseti letech ukončil licenční výrobu v ruské Kaluze. Rusko bylo druhou a nyní už poslední destinací, kde se plzeňský ležák na základě licence pro místní trh vyráběl. Píšou to dnešní Lidové noviny. Každá lahev značky Pilsner Urquell, prodávaná doma i po světě, tak od ledna pochází z Plzně.

„Plzeňský Prazdroj se tak rozhodl v souladu se svou globální strategií, jak posílit celosvětově pozici Pilsner Urquell jako super prémiové značky, která představuje nejlepší českou pivovarskou tradici,“ řekla LN mluvčí Prazdroje Jitka Němečková. Prazdroj je od loňského jara v rukou japonského koncernu Asahi.

Ruská výroba plzeňského piva byla zahájena před deseti lety kvůli extrémně vysokým dovozním poplatkům v zemi. Objem výroby v Kaluze nepřekročil jedno procento z celkové roční výroby samotné značky Pilsner Urquell.


Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské

ilustrační foto


V minulosti se plzeňské vařilo i v polském Tychy. Podle vyjádření nezávislého pivovarnického experta Jana Veselého se nikdy v případě licencí nepodaří vyrábět dlouhodobě pivo stejné s originálem. „Nechat vyrábět Plzeň v blízkém Polsku byla marketingová chyba a ukončení licence v Rusku je také rozumný tah,“ řekl LN.

BRAND24

Prazdroj vyváží pivo do více než 50 zemí a je největším exportérem českého piva. Od dubna 2016 do konce loňského března zvýšil zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun, tržby vzrostly o osm procent na 16 miliard korun. Největší český pivovar prodal předloni v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o milion hektolitrů víc.

Dále čtěte:

Konec experimentu. Český Heineken se vrací k půllitrovým plechovkám

Prazdroj zvýšil zisk o třetinu. Vydělal téměř pět miliard

Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).