Pravda? Nemám rád odbory

12. března 2010, 01:00 - Jiří Němeček
12. března 2010, 01:00

Právo na stávku je legitimní a správné. Pokud se stávkování nestane národním sportem jako třeba ve Francii, je správně načasovaná stávka důležitým znakem skutečně vážných potíží ve firmě.

Zastávám totiž názor, že lidé raději pracují a dostávají za to mzdu, než aby zbytečně stávkovali a ohrožovali tak svoje příjmy i místo.

Odbory a jejich ambice Regulérní stávka je navíc znakem fungující demokracie. Jako každá demokratická záležitost má i stávka svoje mouchy. Tou hlavní je opojenost mocí. Tu moc si plíživě přivlastnily odbory. Během desetiletí tuto moc odbory vyměnily za politické ambice. Kdo by vůbec tušil v dobách bojů o právo na stávku, že revoltující pracovníci nejenže neskončí na dlažbě, ale na absenci v práci ještě vydělají. Obyčejné pracovníky dnes odborářští bossové zatahují do svých malicherných bojů o moc a prebendy v Senátu, sněmovně, krajích, obcích i polostátních firmách. Česko zažilo v posledních dnech dvě významné odborářské akce. Z obou si můžeme vzít ponaučení. Pro někoho možná překvapivě začnu skoro nezajímavou informací z plzeňské univerzity. Studenti se vzbouřili proti aroganci „údajně“ úplatných učitelů s velmi podezřelými vztahy k politickým stranám. Jak to souvisí s odbory? Hlavní škůdci dobrého jména této vysoké školy jsou mimo hru, jejich pomahači ale dál ovlivňují chod univerzity. Aby nepřišli o svoje teplá místa a tituly, zneužili odborářských výhod. Rychle a bez skrupulí si založili odbory svoje. Bez ohledu na fakt, že je nesnášejí studenti i ostatní učitelé, vklouzli pod ochranu demokratické záchranné sítě odborů. Dopravci přeci nehladoví

Veřejnost ale v minulých dnech trápila mnohem citelnější pohroma. Dva dny v týdnu si lidé nemohli být jisti, že se dostanou včas do práce, odvezou děti do školek a škol, dostanou se k lékaři. Dopravní stávka. Člověk by čekal, že zaměstnancům v dopravě hrozí hlad, bída a smrt. Ale tak to není. Stát jen chtěl, aby ze svých benefitů firmy nebo jejich pracovníci zaplatili alespoň adekvátní daň. Proč má na 220 tisíc lidí spojených rodinným poutem s výhybkářem jezdit vlakem skoro zadarmo? Nebýt těchto rodinných příslušníků, jsou osobní vlaky prázdné. Tak kde je chyba?

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Překvapení: AMD příští rok vydá 12nm procesory a GPU, na nové technologii 12LP od GloFo
Nejvýkonnější herní konzoli si už můžete předobjednat. Xbox One X stojí 13 500 Kč
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít