Pravda? Nemám rád odbory

12. března 2010, 01:00 - Jiří Němeček
12. března 2010, 01:00

Právo na stávku je legitimní a správné. Pokud se stávkování nestane národním sportem jako třeba ve Francii, je správně načasovaná stávka důležitým znakem skutečně vážných potíží ve firmě.

Zastávám totiž názor, že lidé raději pracují a dostávají za to mzdu, než aby zbytečně stávkovali a ohrožovali tak svoje příjmy i místo.

Odbory a jejich ambice Regulérní stávka je navíc znakem fungující demokracie. Jako každá demokratická záležitost má i stávka svoje mouchy. Tou hlavní je opojenost mocí. Tu moc si plíživě přivlastnily odbory. Během desetiletí tuto moc odbory vyměnily za politické ambice. Kdo by vůbec tušil v dobách bojů o právo na stávku, že revoltující pracovníci nejenže neskončí na dlažbě, ale na absenci v práci ještě vydělají. Obyčejné pracovníky dnes odborářští bossové zatahují do svých malicherných bojů o moc a prebendy v Senátu, sněmovně, krajích, obcích i polostátních firmách. Česko zažilo v posledních dnech dvě významné odborářské akce. Z obou si můžeme vzít ponaučení. Pro někoho možná překvapivě začnu skoro nezajímavou informací z plzeňské univerzity. Studenti se vzbouřili proti aroganci „údajně“ úplatných učitelů s velmi podezřelými vztahy k politickým stranám. Jak to souvisí s odbory? Hlavní škůdci dobrého jména této vysoké školy jsou mimo hru, jejich pomahači ale dál ovlivňují chod univerzity. Aby nepřišli o svoje teplá místa a tituly, zneužili odborářských výhod. Rychle a bez skrupulí si založili odbory svoje. Bez ohledu na fakt, že je nesnášejí studenti i ostatní učitelé, vklouzli pod ochranu demokratické záchranné sítě odborů. Dopravci přeci nehladoví

Veřejnost ale v minulých dnech trápila mnohem citelnější pohroma. Dva dny v týdnu si lidé nemohli být jisti, že se dostanou včas do práce, odvezou děti do školek a škol, dostanou se k lékaři. Dopravní stávka. Člověk by čekal, že zaměstnancům v dopravě hrozí hlad, bída a smrt. Ale tak to není. Stát jen chtěl, aby ze svých benefitů firmy nebo jejich pracovníci zaplatili alespoň adekvátní daň. Proč má na 220 tisíc lidí spojených rodinným poutem s výhybkářem jezdit vlakem skoro zadarmo? Nebýt těchto rodinných příslušníků, jsou osobní vlaky prázdné. Tak kde je chyba?

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít