Pravda? Nemám rád odbory

12. března 2010, 01:00 - Jiří Němeček
12. března 2010, 01:00

Právo na stávku je legitimní a správné. Pokud se stávkování nestane národním sportem jako třeba ve Francii, je správně načasovaná stávka důležitým znakem skutečně vážných potíží ve firmě.

Zastávám totiž názor, že lidé raději pracují a dostávají za to mzdu, než aby zbytečně stávkovali a ohrožovali tak svoje příjmy i místo.

Odbory a jejich ambice Regulérní stávka je navíc znakem fungující demokracie. Jako každá demokratická záležitost má i stávka svoje mouchy. Tou hlavní je opojenost mocí. Tu moc si plíživě přivlastnily odbory. Během desetiletí tuto moc odbory vyměnily za politické ambice. Kdo by vůbec tušil v dobách bojů o právo na stávku, že revoltující pracovníci nejenže neskončí na dlažbě, ale na absenci v práci ještě vydělají. Obyčejné pracovníky dnes odborářští bossové zatahují do svých malicherných bojů o moc a prebendy v Senátu, sněmovně, krajích, obcích i polostátních firmách. Česko zažilo v posledních dnech dvě významné odborářské akce. Z obou si můžeme vzít ponaučení. Pro někoho možná překvapivě začnu skoro nezajímavou informací z plzeňské univerzity. Studenti se vzbouřili proti aroganci „údajně“ úplatných učitelů s velmi podezřelými vztahy k politickým stranám. Jak to souvisí s odbory? Hlavní škůdci dobrého jména této vysoké školy jsou mimo hru, jejich pomahači ale dál ovlivňují chod univerzity. Aby nepřišli o svoje teplá místa a tituly, zneužili odborářských výhod. Rychle a bez skrupulí si založili odbory svoje. Bez ohledu na fakt, že je nesnášejí studenti i ostatní učitelé, vklouzli pod ochranu demokratické záchranné sítě odborů. Dopravci přeci nehladoví

Veřejnost ale v minulých dnech trápila mnohem citelnější pohroma. Dva dny v týdnu si lidé nemohli být jisti, že se dostanou včas do práce, odvezou děti do školek a škol, dostanou se k lékaři. Dopravní stávka. Člověk by čekal, že zaměstnancům v dopravě hrozí hlad, bída a smrt. Ale tak to není. Stát jen chtěl, aby ze svých benefitů firmy nebo jejich pracovníci zaplatili alespoň adekvátní daň. Proč má na 220 tisíc lidí spojených rodinným poutem s výhybkářem jezdit vlakem skoro zadarmo? Nebýt těchto rodinných příslušníků, jsou osobní vlaky prázdné. Tak kde je chyba?

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít