Pravda? Nemám rád odbory

12. března 2010, 01:00 - Jiří Němeček
12. března 2010, 01:00

Právo na stávku je legitimní a správné. Pokud se stávkování nestane národním sportem jako třeba ve Francii, je správně načasovaná stávka důležitým znakem skutečně vážných potíží ve firmě.

Zastávám totiž názor, že lidé raději pracují a dostávají za to mzdu, než aby zbytečně stávkovali a ohrožovali tak svoje příjmy i místo.

Odbory a jejich ambice Regulérní stávka je navíc znakem fungující demokracie. Jako každá demokratická záležitost má i stávka svoje mouchy. Tou hlavní je opojenost mocí. Tu moc si plíživě přivlastnily odbory. Během desetiletí tuto moc odbory vyměnily za politické ambice. Kdo by vůbec tušil v dobách bojů o právo na stávku, že revoltující pracovníci nejenže neskončí na dlažbě, ale na absenci v práci ještě vydělají. Obyčejné pracovníky dnes odborářští bossové zatahují do svých malicherných bojů o moc a prebendy v Senátu, sněmovně, krajích, obcích i polostátních firmách. Česko zažilo v posledních dnech dvě významné odborářské akce. Z obou si můžeme vzít ponaučení. Pro někoho možná překvapivě začnu skoro nezajímavou informací z plzeňské univerzity. Studenti se vzbouřili proti aroganci „údajně“ úplatných učitelů s velmi podezřelými vztahy k politickým stranám. Jak to souvisí s odbory? Hlavní škůdci dobrého jména této vysoké školy jsou mimo hru, jejich pomahači ale dál ovlivňují chod univerzity. Aby nepřišli o svoje teplá místa a tituly, zneužili odborářských výhod. Rychle a bez skrupulí si založili odbory svoje. Bez ohledu na fakt, že je nesnášejí studenti i ostatní učitelé, vklouzli pod ochranu demokratické záchranné sítě odborů. Dopravci přeci nehladoví

Veřejnost ale v minulých dnech trápila mnohem citelnější pohroma. Dva dny v týdnu si lidé nemohli být jisti, že se dostanou včas do práce, odvezou děti do školek a škol, dostanou se k lékaři. Dopravní stávka. Člověk by čekal, že zaměstnancům v dopravě hrozí hlad, bída a smrt. Ale tak to není. Stát jen chtěl, aby ze svých benefitů firmy nebo jejich pracovníci zaplatili alespoň adekvátní daň. Proč má na 220 tisíc lidí spojených rodinným poutem s výhybkářem jezdit vlakem skoro zadarmo? Nebýt těchto rodinných příslušníků, jsou osobní vlaky prázdné. Tak kde je chyba?

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče