Praktický, praktický, praktický! Fiat Doblo

14. července 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
14. července 2003, 00:00

Jednoduchý automobil, který pojme téměř jakýkoliv běžný náklad a pohodlně i lidiVzhledově atraktivity "krabicový" automobil od Fiatu sice příliš nepobral, ale už samotné otevření zadního víka zavazadlového prostoru nebo pohodlné nastoupení bočními šoupacími dveřmi promluví hlasem racionálního uživatele: Fiat Doblo je praktický.

Jednoduchý automobil, který pojme téměř jakýkoliv běžný náklad a pohodlně i lidi

Vzhledově atraktivity „krabicový“ automobil od Fiatu sice příliš nepobral, ale už samotné otevření zadního víka zavazadlového prostoru nebo pohodlné nastoupení bočními šoupacími dveřmi promluví hlasem racionálního uživatele: Fiat Doblo je praktický.

Na vnějším designu není možné hledat příliš sofistikovaných detailů. Zaujme masivní mřížka chladiče, pořádná boční zpětná zrcátka a pak výrazná svislá koncová světla s módně čirou optikou. Interiér sleduje ze všeho nejvíc ideál užitnosti. Proto jsou sedadla výš, prostoru za výrazným prosklením je dost, kokpit je dostatečně vzdušný a všude je dostatek úložných schránek. I pracoviště řidiče má motto: jednoduchost. Snad až příliš „dodávkovitě“ vzpřímený volant kazí dojem a nutí šoféra vzdalovat trochu záda od opěradla. Zato překvapivě lehké, krátké a přesné řazení nabízí kosmicky malá páka zasazená do středové konzole. Jízdní vlastnosti, které určuje spíš do tuha vyladěný podvozek, jsou dobré, a to platí i pro naložený vůz. I s vyšším těžištěm drží určenou stopu v zatáčkách. Motorizace 1.9 D s pětistupňovou převodovkou je ideální pro případ, že vůz nebude ve své práci trvale přetěžován plným nákladem. Jedině pak se zdá být devatenáctistovka trochu zadýchanější. Její akcelerace je hodně „přemýšlivá“. Zato příznivý nástup točivého momentu umožňuje popojíždět v městském provozu téměř bez plynu.

Na co to auto je?

Z průzkumu mezi kupujícími vyplývá, že nejvděčnějšími zákazníky jsou menší podnikatelé a firmy s rozvinutou servisní činností. Při dotazové akci během dne otevřených dveří se zase překvapivě nejvíce kolem Dobla točily ženy do 36 let - podle svých slov prý pro skladnost (naloží kočárek bez skládání) a přitom i značnou dávku civilnosti celého vozu.

Jak na DPH

Fiat Doblo je už pro svou stavbu pro nákup s odpočtem DPH přímo předurčen. Je k tomu pouze třeba instalovat homologovanou přepážku oddělující nákladový prostor od sedadel. Značkou autorizovaná kovová mříž je sice lehká, ale zato pevná a se snadnou montáží. Na rozdíl od kombíků, jimž přepážka trochu pošramotí vzhled, stane se Doblo s přepážkou ještě praktičtější.

Já Italy nikdy neměl rád. A mám Doblo,

říká Petr Chvalkovský majitel hrnčířství a květinářství

* Jste s Fiatem Doblo spokojen?

Je prostorné a na nic si nehraje. Není to právě limuzína, ale alespoň nebudí příliš pozornosti. A to jsem kvůli tomu, že mám často uvnitř zboží, docela rád.

* Vyskytl se nějaký technický problém?

Dbal jsem na garanční pro hlídky a včas měnil oleje a obložení. Nic mě na něm nepřekvapilo. Snad jen v zimě jsem asi víc klouzal než s osobákem. Ale to byl dost možná spíš jen dojem.

Technické parametry a cena

Fiat Doblo 1.9 D

Obsah motoru 1910 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 46 kW

Točivý moment 118 Nm

Maximální rychlost 141 km/h

Zrychlení z 0 na 100 20,9 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě -

Spotřeba na dálnici -

Spotřeba průměrná 7,2 l/l00 km

Provozní hmotnost 1290 kg

Délka 4159 mm

Šířka 1714 mm

Výška 1800 mm

Zavazadlový prostor 750 dm 3

Objem nádrže 60 l

Cena 432 400 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Prostornost

+ Praktičnost použití

+ Skvělý přístup všemi dveřmi

+ Slušné jízdní vlastnosti

+ Dobré odhlučnění

- ZÁPORY

- Nižší prestiž vozu

- Slabší motor pro větší náklady

- Příliš „vzpřímený“ volant

- Tužší odpružení podvozku

Zvláštní pozornost zaslouží: veliké zadní výklopné víko, které plně zpřístupní ložnou plochu

FOTO: FIAT (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče