Praha je zatím příliš levný produkt

06. listopadu 2006, 00:00 - admin
06. listopadu 2006, 00:00

CHRISTIAN GRAGE, CORINTHIA GROUP:Hotelová Praha se musí posunout do vyšší kvalitativní třídy, aby přilákala lukrativní klientelu s nadprůměrnými výdaji. Tvrdí to Christian Grage, generální ředitel hotelu Corinthia Towers.Jak je na tom hotelová Praha například v porovnání s Paříží či Londýnem?

CHRISTIAN GRAGE, CORINTHIA GROUP: Hotelová Praha se musí posunout do vyšší kvalitativní třídy, aby přilákala lukrativní klientelu s nadprůměrnými výdaji. Tvrdí to Christian Grage, generální ředitel hotelu Corinthia Towers. Jak je na tom hotelová Praha například v porovnání s Paříží či Londýnem?

Rozhodně je v dobré kondici, poptávka je silná a hotelů přibývá. Na druhé straně Praze oproti těm zmíněným metropolím schází hotely skutečně luxusní. Tento segment - pokud pomineme už delší dobu fungující Four Seasons - se teprve buduje. Mám na mysli třeba nedávno otevřený Mandarin Oriental Hotel. Je to dobře, protože to hotelovému sektoru prospěje.

V celkové nabídce tento typ hotelů představuje jen zlomek. Jsou pro Prahu skutečně tak významné? Určitě. Obecně lze totiž konstatovat, že pražské, a je možné říci i české hotely, mají dobrý hardware, ale nedostatečný software - tím míním úroveň služeb. Tu je zapotřebí neustále zvyšovat, protože je nutné celý pražský turistický trh posunout do vyšší kvality. Dnes jsou Praha i Česko vnímány pozitivně, ale také jako levný produkt. To určitě není dobře. Vysoké počty přijíždějících turistů ale svědčí o tom, že Praha je velmi oblíbenou destinací. To je pravda, ale nemusí to tak být pořád. Může se také stát, že skutečně bohatí turisté - a ti jsou z ekonomického hlediska pro cestovní ruch a jeho přínos celé ekonomice klíčoví - přijedou jen jednou. V některých ohledech už Praha ztrácí atraktivitu. Mluvím o těch tisícihlavých davech turistů v centru, všude vidíte jen průvodcovské deštníky, na hlavních trasách je příliš obchodů se sklem. Co je moc, to je moc. Myslíte, že vysoký počet návštěvníků Prahy je negativní jev? Samozřejmě, můžete cestovní ruch orientovat na vysoké objemy turistů. Ale tento typ rozvoje má hodně rizik. Například ekologické, mluvím hlavně o automobilových exhalacích. Vedle toho také klade velmi vysoké nároky na rozvoj infrastruktury, hlavně dopravní -to je ovšem záležitost státu a obcí, jejichž rozpočty jsou už dnes dosti napjaté. Co je nutné udělat pro to, aby Praha a Česko nebylo turistickou destinací „chudých“?

V oblasti individuální turistiky je zapotřebí vybudovat skutečně luxusní hotely, jako je třeba už zmíněný Mandarin Oriental. Obecně vzato jde o ubytovací kapacity, kde počet pokojů nepřesahuje stovku a které nabízejí nadprůměrný a skutečně osobní servis. Ve sféře kongresové turistiky, kde působíme i my, je zase třeba posílit nabídku „nehotelových“ služeb. Náš hotel Corinthia Towers sousedí s Kongresovým centrem. To je šance, která zatím zůstává naprosto nevyužita. Jsem s tím velmi nespokojen.

Proč?

Kongresové centrum pořádá menší počet akcí než kdekterá německá regionální metropole. Dlouhá léta se také mluví o jeho rozšíření a dostavbě, zatím bez výsledku. Své slabiny má ostatně i propagace Prahy, třeba nedostatečnou časovou koordinaci. A jsou tady i další problémy.

Které konkrétně? Tak trochu souvisí s politickou situací. Přitom právě s politikou je spjatý vývoj v řadě důležitých oblastí: termín zavedení eura, vízové problémy, tady mám na mysli vstup Česka do schengenského prostoru. V neposlední řadě je tu otázka čerpání a využití unijních fondů, které by měly především zlepšit infrastrukturu. Zmínil jste implementaci eura. Má skutečně pro cestovní ruch takový význam? Myslím, že ano. Zkušenosti ukazují, že první reakce na zavedení eura je obvykle negativní, ale velmi rychle se to mění. Je to velké zjednodušení veškerého platebního styku. A z hlediska turistiky také velká výhoda: euro umožňuje projet téměř celou Evropu s jednou měnou. Skoro se zdá, že provozovat v Praze hotel představuje hlavně problémy.

To určitě ne. V současnosti je situace dobrá, je ale třeba myslet na budoucnost. Lze říci, že investice do ubytovacích kapacit ve střední i východní Evropě, tedy také v Praze a Česku, přinášejí vyšší výnosy než v západní Evropě. Výhled na nejbližší léta je také velmi pozitivní. Co ale platí dnes, nemusí být pravda i zítra.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít