Praha je zatím příliš levný produkt

06. listopadu 2006, 00:00 - admin
06. listopadu 2006, 00:00

CHRISTIAN GRAGE, CORINTHIA GROUP:Hotelová Praha se musí posunout do vyšší kvalitativní třídy, aby přilákala lukrativní klientelu s nadprůměrnými výdaji. Tvrdí to Christian Grage, generální ředitel hotelu Corinthia Towers.Jak je na tom hotelová Praha například v porovnání s Paříží či Londýnem?

CHRISTIAN GRAGE, CORINTHIA GROUP: Hotelová Praha se musí posunout do vyšší kvalitativní třídy, aby přilákala lukrativní klientelu s nadprůměrnými výdaji. Tvrdí to Christian Grage, generální ředitel hotelu Corinthia Towers. Jak je na tom hotelová Praha například v porovnání s Paříží či Londýnem?

Rozhodně je v dobré kondici, poptávka je silná a hotelů přibývá. Na druhé straně Praze oproti těm zmíněným metropolím schází hotely skutečně luxusní. Tento segment - pokud pomineme už delší dobu fungující Four Seasons - se teprve buduje. Mám na mysli třeba nedávno otevřený Mandarin Oriental Hotel. Je to dobře, protože to hotelovému sektoru prospěje.

V celkové nabídce tento typ hotelů představuje jen zlomek. Jsou pro Prahu skutečně tak významné? Určitě. Obecně lze totiž konstatovat, že pražské, a je možné říci i české hotely, mají dobrý hardware, ale nedostatečný software - tím míním úroveň služeb. Tu je zapotřebí neustále zvyšovat, protože je nutné celý pražský turistický trh posunout do vyšší kvality. Dnes jsou Praha i Česko vnímány pozitivně, ale také jako levný produkt. To určitě není dobře. Vysoké počty přijíždějících turistů ale svědčí o tom, že Praha je velmi oblíbenou destinací. To je pravda, ale nemusí to tak být pořád. Může se také stát, že skutečně bohatí turisté - a ti jsou z ekonomického hlediska pro cestovní ruch a jeho přínos celé ekonomice klíčoví - přijedou jen jednou. V některých ohledech už Praha ztrácí atraktivitu. Mluvím o těch tisícihlavých davech turistů v centru, všude vidíte jen průvodcovské deštníky, na hlavních trasách je příliš obchodů se sklem. Co je moc, to je moc. Myslíte, že vysoký počet návštěvníků Prahy je negativní jev? Samozřejmě, můžete cestovní ruch orientovat na vysoké objemy turistů. Ale tento typ rozvoje má hodně rizik. Například ekologické, mluvím hlavně o automobilových exhalacích. Vedle toho také klade velmi vysoké nároky na rozvoj infrastruktury, hlavně dopravní -to je ovšem záležitost státu a obcí, jejichž rozpočty jsou už dnes dosti napjaté. Co je nutné udělat pro to, aby Praha a Česko nebylo turistickou destinací „chudých“?

V oblasti individuální turistiky je zapotřebí vybudovat skutečně luxusní hotely, jako je třeba už zmíněný Mandarin Oriental. Obecně vzato jde o ubytovací kapacity, kde počet pokojů nepřesahuje stovku a které nabízejí nadprůměrný a skutečně osobní servis. Ve sféře kongresové turistiky, kde působíme i my, je zase třeba posílit nabídku „nehotelových“ služeb. Náš hotel Corinthia Towers sousedí s Kongresovým centrem. To je šance, která zatím zůstává naprosto nevyužita. Jsem s tím velmi nespokojen.

Proč?

Kongresové centrum pořádá menší počet akcí než kdekterá německá regionální metropole. Dlouhá léta se také mluví o jeho rozšíření a dostavbě, zatím bez výsledku. Své slabiny má ostatně i propagace Prahy, třeba nedostatečnou časovou koordinaci. A jsou tady i další problémy.

Které konkrétně? Tak trochu souvisí s politickou situací. Přitom právě s politikou je spjatý vývoj v řadě důležitých oblastí: termín zavedení eura, vízové problémy, tady mám na mysli vstup Česka do schengenského prostoru. V neposlední řadě je tu otázka čerpání a využití unijních fondů, které by měly především zlepšit infrastrukturu. Zmínil jste implementaci eura. Má skutečně pro cestovní ruch takový význam? Myslím, že ano. Zkušenosti ukazují, že první reakce na zavedení eura je obvykle negativní, ale velmi rychle se to mění. Je to velké zjednodušení veškerého platebního styku. A z hlediska turistiky také velká výhoda: euro umožňuje projet téměř celou Evropu s jednou měnou. Skoro se zdá, že provozovat v Praze hotel představuje hlavně problémy.

To určitě ne. V současnosti je situace dobrá, je ale třeba myslet na budoucnost. Lze říci, že investice do ubytovacích kapacit ve střední i východní Evropě, tedy také v Praze a Česku, přinášejí vyšší výnosy než v západní Evropě. Výhled na nejbližší léta je také velmi pozitivní. Co ale platí dnes, nemusí být pravda i zítra.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Nejvýkonnější herní konzoli si už můžete předobjednat. Xbox One X stojí 13 500 Kč
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít