Prachařovo utržené ucho

12. listopadu 2014, 11:48 - Pavel Páral
12. listopadu 2014, 11:48

Těžko říci, zda popravou Daniela Kurucze došla Andreji Babišovi trpělivost s evidentní neschopností svého ministra dopravy, nebo zda Antonín Prachař konečně došel k názoru, že na to fakt nemá. Každopádně změna byla nutná, protože ucho se utrhlo už dávno a to, co manažersky předváděl na úřadě, by bylo k popukání, kdyby nešlo o dost vážné věci.

Že tedy padl nejhorší ministr dopravy za posledních deset let, a to v tom úřadě seděl dokonce Vít Bárta, je jen dobře. Otázkou je, co nyní bude následovat. Dan Ťok ze Skansky má slušnou pověst a zkušenosti z řízení velkých firem, což se nepochybně hodí. Nicméně politické zkušenosti jsou nulové a to, jak je vidět z působení všech babišovských ministrů, včetně jejich šéfa, je docela velký problém. Při prosazování zákonů a jednání s kraji a obcemi nejde zdaleka o prostý byznys, ale také o politické zájmy, v nichž je třeba se orientovat.


Čtěte více o rezignaci ministra dopravy: Prachař končí. Má ho nahradit Dan Ťok ze Skansky


Nicméně snad se země dočká vyřešení neúnosné situace na Ředitelství silnic a dálnic, které je paralyzováno neexistencí řádného vedení a příprava staveb vázne už nekolikátý rok. Právě zde však bude exšéf jedné z největších stavebních firem v zemi v docela slušném konfliktu zájmů.

Skanska vede spory a napadá tendry ŘSD v několika případech a musel se jimi v minulosti zabývat ÚHOS – například v posledním případě konfliktu u stavby tunelu u Ejpovic byla Skanska žalobcem a napadala údajně podnákladovou cenu Metrostavu a neuspěla. Naopak na D3 to měla být právě Skanska, kdo nabídl dumpingovou cenu. Proto bude extrémně zajímavé sledovat, koho do čela nejprůšvihovější státní organizace posledních let nový ministr jmenuje a jak dlouho mu bude rozhodování trvat.

Jenže doprava není zdaleka jen o stavbách, byť zde jde o největší ranec peněz. Stav na železnici není vůbec uspokojivý, a pokud se nepodaří rychle dokončit prodej nádraží z ČD na Správu železniční dopravní cesty za rozumné peníze, ocitne se příští rok národní dopravce v existenčním ohrožení. Přijmout je třeba také výsostně politické rozhodnutí o dalším vpouštění privátních dopravců na české koleje. Nejistý je také výběr nového dodavatele mýtného systému a řada dalších, drobnějších záležitostí. A nejhorší je, že na zorientování se ve zcela nové problematice nebude mít nový ministr ani minutu.


Čtěte další komentáře autora:

Zacyklení reformátoři

Grilování začíná

Když musíš, tak musíš

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít