Pozor na sociální sítě

28. července 2011, 15:59 - Profit, TZ
28. července 2011, 15:59

Společnost Symantec Corp. zveřejnila výsledky své studie zaměřené na sociální média, která zkoumala, jak se organizace chrání před negativními důsledky používání sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter a další on-line fóra.

Foto: Profimedia.cz

Průzkum ukázal, že sociální média jsou součástí každodenního pracovního života, takže IT oddělení mají dobrý důvod k obavám. Průměrně firmy zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. Celých 94 % firem čelí negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.

Firmy stále častěji komunikují se svými zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních sítí a sdílí na nich firemní informace, takže se zvyšuje riziko úniku citlivých údajů. Proto je důležitější než kdy dříve, aby firmy měly implementované řešení, které zachytí důvěrné informace i na sociálních sítích a společnost tak neporušovala oborové předpisy nebo právní nařízení a vyhověla přísným požadavkům například regulačního úřadu ve finančním sektoru Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) a speciálně pozměňovacímu návrhu 10-06, a případně podmínkám eDiscovery.

Podle společnosti Gartner  „na konci roku 2013 bude 50 % vybídnuto k poskytnutí materiálů ze sociálních sítí pro eDiscovery“. Softwarová řešení pro archivaci umožní organizacím používání sociálních médií zaměstnanci pro firemní účely a umožní uchování, hledání a procházení obsahu z Facebooku, Twitteru, LinkedInu, SharePointu nebo blogů.

Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích,“ říká Greg Muscarella, senior director of product management, Symantec Information Management Group. „Symantec umožňuje firmám i nadále sdílet informace prostřednictvím sociálních sítí, ale současně pomáhá hlídat citlivé informace a splnit právní předpisy a nařízení.

Podle průzkumu společnosti Symantec 82 % podniků vedlo alespoň diskuzi o možnostech archivace citlivých obchodních informací na sociálních sítích, začlenění sociálních sítí do bezpečnostních politik a programech vzdělávání zaměstnanců. Nicméně méně než 25 % organizací skutečně realizovalo některé z těchto technologií a politik.

Průzkum odhalil 3 nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:

•    zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %)

•    ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),

•    zvýšený počet soudních sporů (37 %)

V průzkumu odpovědělo více než 90 % dotázaných se zkušeností s incidenty ze sociálních médi, že pocítilo negativní následky, včetně:

•    snížení ceny akcií (průměrná cena: 1 038 401 USD)

•    nákladů na soudní spory (průměrná cena: 650 361 USD)

•    přímých finančních nákladů (průměrná cena: 641 993 USD)

•    poškození pověsti značky / ztráty důvěry zákazníků (průměrná cena: 638 496 USD)

•    ušlých zisků (průměrná cena: 619 360 USD)

Vzdělávání zaměstnanců a školení o vhodném používání sociálních médií pro obchodní účely, je stejně důležité, jako implementované bezpečnostní technologie,“ říká Greg Muscarella. 

Jak se vyvarovat chyb?

•    V duchu celé firemní komunikace definujte způsoby, jak používat sociální média, a také školte zaměstnance, jaké informace mohou zveřejňovat

•    Identifikujte a dodržujte regulační požadavky a právní předpisy specifické pro váš obor podnikání

•    Zvažte nasazení řešení pro archivaci, které umožňuje automatické zálohování obsahu sociálních médií, což je zvláště důležité v oborech, které podléhají vyšší míře regulace

•    Implementujte řešení pro prevenci ztráty dat, které poskytuje další vrstvu ochrany důvěrným informacím a zamezuje jejich úniku prostřednictvím sociálních sítí

Studii společnosti Symantec věnovanou sociálním médiím provedla v dubnu 2011 agentura Applied Research, která se zaměřila na IT odborníky a vrcholový management zodpovědný za počítače, sítě a technologické zdroje v malých, středních a velkých firmách (rozděleno podle počtu zaměstnanců: 1 000 – 2 400, 2 500 4 999 a 5 000 a více zaměstnanců).  Zpráva měla zjistit, jak se organizace chrání před negativními dopady používání sociálních médií. Průzkumu se zúčastnilo 1225 respondentů ze 33 zemích Severní Ameriky, regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), Asie a Tichomoří a Latinské Ameriky.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít