Pozice obchodních řetězců v Česku neustále sílí

26. května 2009, 00:00 - bay, ČTK
26. května 2009, 00:00

Deset největších obchodních řetězců loni ovládalo 64 procent tuzemského trhu. Koncentrace trhu má pokračovat a v příštím roce dosáhne 70 procent.

Autor: ČTK

Největším obchodním řetězcem bylo Tesco Stores ČR, jehož tržby činily 47 miliard korun. Podle společnosti Incoma Research následovaly Ahold CR s 44 miliardami a Makro Cash&Carry ČR s necelými 40 miliardami korun. Deset rozhodujících hráčů utržilo rekordních 312 miliard korun, což bylo o 23 miliard korun více než v roce 2007.

V pořadí mezinárodních obchodních skupin vládla v tuzemsku s tržbami 54,5 miliardy korun německá společnost Schwarz, které patří hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Již dříve kvůli ztrátám z Česka odešel Julius Meinl, později následovaly francouzský Carrefour a německá Edeka.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče